Ga naar inhoud

Mijn geforce2mx opgevoerd, cpu ook een beetje


Aanbevolen berichten

Ik wil mij nog een keer verontschuldigen voor mijn uitlating in mijn vorige topic. mijn cpu (1800+) loopt nu op 1580Mhz :smile: zonder fouten. de vcore=default (1.71V) volgens MoBo zit er een 1900+ in? Ik heb ergensgelezen dat de normale default Vcore van een amd athlonXP (1.75V) is hoe kan dit? Nu genoeg over mijn cpu, laten we het hebben over mijn geforce2mx, de core loopt op 230Mhz (normaal 175Mhz) en video geheugen loopt op 180 (normaal 166). Ik heb nog nergens in een spel een fout gezien :smile:) De chip heeft een heatsink en mijn geheugen is ongekoelt. nu vraag je je af, hoe kan ik mijn geforce opvoeren? en Waarom kan die gozer met zo'n slechte koeling dat berijken? Antwoord op de eerste vraag = dat je naar http://www.osterlen-foretag.com/3d-egs/2PATCHES.ASP gaat en daar kun je een "TWEAKER" downloaden. (uitleg staat op site) Antwoord op tweede vraag = De geforce2 mx, gts, ultra, pro en Ti Zijn dezelfde chip!! die van nvidea belazeren ons gewoon want de core van de geforce2 ti loopt op 250Mhz!!! (ik heb hem niet zo hoog staan omdat mijn koeling minimaal is) Er zijn wel nog andere verschillen, zoals de geheugenbandbreete bij de gf2mx = 2,7 Gbs bij de anderen is dit 6,4 Gbs en de anderen hebben DDr geheugen ik heb sdram. Dit geld niet voor de gf4 serie. Mijn onoverclockte systeem 3dmark2001se score = 2718 Nu is het 3087 goed he :smile:) Klick maar op de link http://service.madonion.com/compare?2k1=3381114 [ Dit bericht is bewerkt door: Overclocker@15 op 2002-04-30 12:07 ] [ Dit bericht is bewerkt door: Overclocker@15 op 2002-04-30 12:32 ] [ Dit bericht is bewerkt door: Overclocker@15 op 2002-04-30 14:47 ] [ Dit bericht is bewerkt door: Overclocker@15 op 2002-04-30 15:35 ]
Link naar reactie
  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:83a3726683] Op 30-04-2002 12:02 schreef Overclocker@15: Ik wil mij nog een keer verontschuldigen voor mijn uitlating in mijn vorige topic. mijn cpu (1800+) loopt nu op 1380Mhz :smile: zonder fouten. de vcore=default (1.71V) volgens MoBo zit er een 1900+ in? Ik heb ergensgelezen dat de normale default Vcore van een amd athlonXP (1.75V) is hoe kan dit? [/quote:83a3726683] Dit kan niet, de 1800+ loopt standaard op 1533MHz. Sommige moederborden geven standaard een te laag voltage, of de voeding kan het niet trekken. [quote:83a3726683] Nu genoeg over mijn cpu, laten we het hebben over mijn geforce2mx, de core loopt op 230Mhz (normaal 175Mhz) en video geheugen loopt op 180 (normaal 166). Ik heb nog nergens in een spel een fout gezien :smile:) De chip heeft een heatsink en mijn geheugen is ongekoelt. nu vraag je je af, hoe kan ik mijn geforce opvoeren? en Waarom kan die gozer met zo'n slechte koeling dat berijken? Antwoord op de eerste vraag = dat je naar http://www.geforcetweak.com gaat en daar kun je een "TWEAKER" downloaden. (uitleg staat op site) Antwoord op tweede vraag = De geforce2 mx, gts, ultra, pro en Ti Zijn dezelfde chip!! die van nvidea belazeren ons gewoon want de core van de geforce2 ti loopt op 250Mhz!!! (ik heb hem niet zo hoog staan omdat mijn koeling minimaal is) Er zijn wel nog andere verschillen, zoals de geheugenbandbreete bij de gf2mx = 2,7 Gbs bij de anderen is dit 6,4 Gbs en de anderen hebben DDr geheugen ik heb sdram. Dit geld niet voor de gf4 serie. [/quote:83a3726683] Dat is niet allemaal waar. De GTS/Pro/Ultra zijn inderdaad dezelfde chip. De Ti heeft dezelfde specificaties, maar wordt gemaakt met een geavanceerder fabricageproces. (150nm i.p.v. 180nm). Daardoor haalt de Ti gemakkelijk 250MHz. De MX/MX200/MX400 zijn wel degelijk andere chips. Het zijn in feite gehalveerde GTS chips. Ze hebben slechts 2 pixel pipelines in vergelijking met de GTS 4. Laten we de GF4 Ti en MX hier buiten houden. [quote:83a3726683] Mijn onoverclockte systeem 3dmark2001se score = 2718 Nu is het 3087 goed he :smile:) Klick maar op de link http://service.madonion.com/servlet/Index?pageid=/orb/projectdetails&projectType=6&projectId=3381114 [/quote:83a3726683] Die score is niet erg spectaculair, hier zijn al wel scores gepost van 8000+ als ik me niet vergis. Het is leuk dat je ons dit alles komt vertellen, maar je eerste thread was onzin en je tweede staat stikvol fouten. Als je echt wil weten waar je over praat, ga dan naar bijvoorbeeld http://www.anandtech.com en zoek artikelen op over videokaarten. Overigens gaat mijn GeForce3 Ti-200 van 175/400 naar 220/520. Met alle beeldkwaliteit op maximaal, behalve dat FSAA op Quincunx staat haal ik een 3DMark score van 3100+. Met een T-bird 1400/266 [ Dit bericht is bewerkt door: egslim op 2002-04-30 12:36 ]
Link naar reactie
Ik bedoel dat mijn processor altijd op 1.71V loopt. En dat de chip gemaakt is voor 1.75V Mijn 3dmark score is niet zo hoog omdat ik het geheugen niet zoveel heb opgevoerd :sad: En je moet niet alles geloven wat Nvidea zegt [ Dit bericht is bewerkt door: Overclocker@15 op 2002-04-30 12:40 ]
Link naar reactie
[quote:2274eb9ed0] Op 30-04-2002 12:35 schreef Overclocker@15: Mijn 3dmark score is niet zo hoog omdat ik het geheugen niet zoveel heb opgevoerd :sad: En je moet niet alles geloven wat Nvidea zegt [/quote:2274eb9ed0] Je score van 3dmark2001se zal niet veel hoger worden. en dat heb niets met je geheugen te maken maar met het feit dat je GeForce 2 MX slechts 2 Pipelines heeft ipv 4 zoals de GTS/pro/ti/Ultra. Dit heeft een enorme impact op de performance van de GeForce 2 MX. en daar helpt het overklokken van het geheugen niet meer bij. de GPU kan niet voldoende texture data sturen naar het geheugen met slechts 2 pipelines. en verklaar die zin eens " En je moet niet alles geloven wat Nvidea zegt" ? Tuurlijk is een gedeelte van wat Nvidia zegt Markting bla bla bla. maar volgens mij doel jij op meer dan dat.
Link naar reactie
"Due to unknown reason the Detonator 21.8x cannot correctly call NvHWCtl/NvXTInit/NvColorInit functions on certain GeForce2 MX based systems under Windows 9x. It causes improper control panel operation and prevents it from overclocking and applying a color scheme at Windows startup. This glitch will be also echoed in RivaTuner and the rest driver-level NVIDIA tweakers (NVMax, GTU) and will cause overclocking and color correction malfunction. The only way to avoid it is to wait for the fixed driver from NVIDIA." Ik krijg deze foutmelding. Heb je daar geen last van gehad? Bummer...
Link naar reactie
[quote:d2a2ac5247] Op 30-04-2002 12:30 schreef egslim: Die score is niet erg spectaculair, hier zijn al wel scores gepost van 8000+ als ik me niet vergis. [/quote:d2a2ac5247] Klopt, je vergist je niet. [url=http://service.madonion.com/compare?2k1=3332028]11470[/url] :grin: :grin: :grin: Ik vind scores boven de 13.000 pas impressive
Link naar reactie
Ja ik heb GISTEREN de nieuwe nvidia drivers gedownload en geinstalleerd i.p.v. mijn asus drivers. Misschien moet ik eens proberen de nieuwste ASUS drivers te downloaden. Ik kreeg daarnet wel een paar foutmeldingen (na het overnieuw opstarten): MSACM.DRV heeft een ongeldige bla bla bla en nog een bestand GTU(???) of zo... Dus heb die tweak maar ff geuninstalled.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...