Ga naar inhoud

Forceren IRQ in BIOS


Aanbevolen berichten

Beste forumleden, Hopelijk kan iemand mij helpen met het volgende probleem: Ik heb een Pinnacle videobewerkingskaart die een eigen IRQ toegewezen moet krijgen (IRQ10). Onder Windows XPpro kan ik echter geen wijziging aanbrengen dus neem ik aan dat het in de (AWARD) BIOS moet gebeuren. Ik heb al allerlei instellingen in de BIOS gewijzigigd maar er is niets veranderd als ik dan bij apparatenbeheer kijk. De bewerkingskaart Wijzigen van PCI-slot heeft ook niet geholpen. Kan een van de vele experts mij duidelijk uitleggen welke stappen ik moet ondernemen om alléén de bewerkingskaart op IRQ10 te krijgen? Bij voorbaat mijn hartelijke dank.
Link naar reactie
Volgens mij zit dit probleem eerder in WinXP. Door het gebruik van ACPI wijst WinXP zelf de IRQ's toe, en heeft nogal eens de gewoonte om heel veel apparaten op dezelfde IRQ te zetten. Door er weer een standaard PC van te maken kan je zelf met de IRQ's gaan klooien (onder W2K wel tenminste) alleen heb je wel als nadeel dat de PC niet meer uitzichzelf uit gaat ed. Omtoveren naar standaard PC doe je door in apparaatbeheer "ACPI PC" weg te halen, en er "Standaard PC" voor in de plaats te installeren.
Link naar reactie
Thanks, maar onder XP-pro krijg ik het ondanks je tip nog steeds niet voor elkaar. Wel een BSOD gekregen, bovendien krijg ik m'n compie niet meer in de oude staat terug...Liever af en toe blijven hangen dan BSOD's..... Awaiting your reply, Onsgeluk [ Dit bericht is bewerkt door: onsgeluk op 2002-04-30 20:08 ]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...