Ga naar inhoud

Jetway 866-mobo + Radeon


Aanbevolen berichten

Ik heb laatst een volledig nieuw systeem gekocht, waaronder een Hercules Radeon 8500 LE. Windows XP installeren lukte pas toen ik m'n netwerkkaart + videokaart + geluidskaart eruit had gehaald. Zonder één van drie heb ik het niet geprobeerd. In plaats van die Agp-videokaart heb ik er een oude Ati-pci videokaart ingezet. Alles leek te werken, totdat ik de drivers voor m'n videokaart tevergeefs probeerde te installeren. Na enkele minuten liep ie tijdens het installeren van een programma al vast. Het bleek te gaan om een infinite loop. Ik heb verschillende dingen geprobeerd om dit op te lossen (geen hiervan bleek een oplossing te zijn natuurlijk, anders had ik hier niet gepost ): - andere drivers geïnstalleerd - drivers volledig eraf te gooien, en opnieuw andere drivers te installeren - (al wat oudere) Via 4 in 1 drivers geïnstalleerd - Radeon in andere pc gezet, liep echt - GPU underclocken ( iets van 198/187) - Andere Gpu in "probleem-systeem" , had helaas geen drivers - AGP read & write disabled in bios - AGP op 2× gezet Verder kan ik helaas geen clean-install doen met Windows XP , dit omdat ik dan zeker weet dat ie de hardware (=Radeon) wederom niet zal herkennen. Kan iemand mij helpen?? Toch nog maar wat xtra info voor de volledigheid : mobo: Jetway 866 AS (kt266) cpu: Amd athlon XP 1700 + (1474 mhz) cpu-cooler: Coolermaster Ep5-6I11-a1 geheugen: Samsung 256 mb DDR SD-ram pc 2700 cas 2.5 geluidskaart: Sound Blaster Live 5.1 Bulk HDD: Maxtor 60 GB 740DX 7200 RPM GPU: Hercules Radeon 8500 LE (249/238) Voeding: 300 Watt
Link naar reactie
[quote:106b740ff2] Op 29-04-2002 14:59 schreef inquestos: BTW. Zou een nieuw moederbord zeker een oplossing zijn voor mijn probleem, of heb ik dan nog steeds niks ?? [/quote:106b740ff2] NIemand?? Ik zou toch graag voor vanavond een oplossing zien, zodat ik kan besluiten om wel of niet een nieuw mobo te kopen.
Link naar reactie
Welke drivers gebruik je, die van Hercules zelf? Anders kan je ook nog drivers van ATI gebruiken, die kan je vinden op http://www.rage3d.com . Wat je ook nog kan doen, is proberen met de AGP aperturesize op 64 of 128 MB, fast writes uitzetten, en je kan in de bios het voltage voor AGP of I/O iets verhogen, dat wil ook wel eens helpen. Als dit niet lukt dan kan je beter voor een ander mobo kijken :smile: Bovendien neem ik aan dat dit nog onder de garantie valt :smile:
Link naar reactie
[quote:75097543d1] Op 29-04-2002 19:48 schreef Rip-rip: Ik heb hier hetzelfde gehad, ook met jetway 866 mobo. Het advies wat ik van Hercules kreeg was om windows te installeren ZONDER er daarna een via 4-in-1 update eroverheen te draaien en met gebruik van de detonator 21.83 suc6 [/quote:75097543d1] Onthoud wel even dat dit over een GF3 Ti500 gaat, en jij een R8500 hebt. Je kan det. 21.83 dus niet gebruiken :smile:
Link naar reactie
[quote:ed44dd71be] Op 29-04-2002 20:11 schreef Bosje: Je zegt : ik heb een nieuw systeem gekocht. Dan heb je toch garantie ? Laat je leverancier het uitzoeken. Of heb ik het mis [/quote:ed44dd71be] Ja klopt alles gloednieuw, behalve dan dat mobo'tje dat ik van iemand anders heb overgekocht ;( [quote:ed44dd71be] Op 29-04-2002 19:48 schreef Rip-rip: Ik heb hier hetzelfde gehad, ook met jetway 866 mobo. Het advies wat ik van Hercules kreeg was om windows te installeren ZONDER er daarna een via 4-in-1 update eroverheen te draaien en met gebruik van de detonator 21.83 suc6 [/quote:ed44dd71be] Heb het eerst gedaan zonder via 4-in-1 update, en heb ook al verschillende drivers geïnstalleerd, inclusief de nieuwste (van hercules, ati en rage3d.com ) en de jetway, met allen hetzelfde teleurstellende resultaat. Dit systeem aanschaffen was al een rib uit m'n lijf, dus nu wil ik eigenlijk wel zeker weten of dit wel een oplossing zou zijn, en dat ik dan eindelijk kan gaan gamen. BTW: AGP voltage heb ik ook al verhoogd, en de aperture size mag denk ik niet uitmaken, dat is toch een instelling van het geheugen niet? [ Dit bericht is bewerkt door: inquestos op 2002-04-29 23:48 ]
Link naar reactie
[quote:c480212b6c] Op 30-04-2002 0:17 schreef BA: AGP aperture size stelt de geheugenhoeveelheid in van het systeemgeheugen welke als texture cache gebruikt kan worden. Bij sommige mobo combinaties werd het systeem onstabiel als er geen 64 bof 128 MB gebruikt werd. [/quote:c480212b6c] Ik gebruik geloof ik 128 mb. Ik ben zowat blut dus ik wil wel even weten of die ASUS A7v333 (eventueel Raid) wel goed gaat werken... Dus dan zou het probleem moeten zitten in het mobo, iig het niet goed samenwerken met m'n radeon 8500LE..
Link naar reactie
[quote:69c87897f8] Op 30-04-2002 0:39 schreef BA: Zou kunnen hoor, ik heb een Epox 8KHA+ gehad die niet samenwerken wou met een R8500 van ATI, alleen als ik heb onderklokte. Omruilen voor een ander was de enige oplossing. [/quote:69c87897f8] Ofterwijl, met een andere Jetway 866 AS zou het net zo goed wel kunnen lukken ??
Link naar reactie
[quote:f67f55c9b7] Op 30-04-2002 0:54 schreef BA: Nee, bij mij was het echt een specifiek Epox 8KHA+ probleem, bijna alle Epox 8KHA+ / R8500 combinaties hadden er last van. Of dat bij Jetway ook zo is weet ik niet, maar ik zou het risico niet nemen. Abit KT7A en Asus V7700 is ook zoiets, die lusten elkaar ook voor geen meter. [/quote:f67f55c9b7] Welk risico ?? Asus-Radeon Jetway-Radeon ?? :?
Link naar reactie
[quote:d5e493fbba] Op 30-04-2002 10:55 schreef BA: Nee over het algemeen de Jetway 866. Je hebt wel kans dat andere Jetways hem wel pakken, maar als je hem nu omruilt voor een andere Jetway, en het wil weer niet, dan is het een beetje zonde van je geld :sad: [/quote:d5e493fbba]Conclusie: Asus a7v333 kopen, en jetway verkopen dus.....
Link naar reactie
[quote:f573d3b775] Op 01-05-2002 1:28 schreef BA: Conclusie: geen A7V333 kopen dus, maar een Epox 8K3A+, zijn veel betere mobo's, voor een lagere prijs :smile: [/quote:f573d3b775] Het voornaamste is dat het deze keer wel goed zal gaan werken. En omdat ik meer vertrouwen heb in Asus, ben ik toch bereidt wat meer geld uit te geven (al is het dan zonder raid, gebruik ik waarschijnlijk toch niet) aan wat duurder mobo'tje. Ik heb gehoord over problemen met epox-radeon. NIet met asus-radeon. Ik heb wel gehoord over problemen met a7v333 en pc 2700 geheugen. Ik heb hier helaas niks op internet kunnen vinden. Wat bedoelden ze precies? NIet optimaal, of start 't systeem niet eens op??
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...