Ga naar inhoud

Bios flashen?


Aanbevolen berichten

Ik weet niet of dit het juiste forum is voor mijn vraag, maar goed... Via een gedownload programma heb ik een virus gekregen die op 26 april mijn flash bios aangetast zou hebben?? (of mijn bios geflasht zou hebben, ik weet het niet...) In ieder geval staat er nu bij het opstarten: BOOT DISK FAILURE Ik kan wel in de bios komen door op del te drukken bij het opstarten. Met een opstartdiskette kan ik ook floppy's lezen en cd-roms. Maar de harde shijf herkent 'ie niet meer. Wat moet ik doen?? Groet, Steven
Link naar reactie
hij geeft gewoon aan dat hij niet meer van de disk kan booten.... eerst zorgen dat het virus uit de bootblok en in de bestanden op de schijf verwijderd is (met een virusscanner, b.v. F-Prot). als je geluk hebt kan de scanner de bootblock repareren en is er verder niets aan de hand, lukt dit niet kun je nog proberen de systeem bestanden van hand terug te zetten. lukt dit ook niet dan zal je de schijf moeten formateren en er alles opnieuw opzetten.... [ Dit bericht is bewerkt door: micky.g op 2002-04-29 12:10 ]
Link naar reactie
hartelijk dank voor het advies. helaas kan ik het pas vrijdag uitvoeren, maar dat geeft me nu even tijd om vragen te stellen: Uiteraard kan ik F-prot niet met DIE pc downloaden en installeren, dus dat heb ik nu met een andere gedaan. Maar het programma heeft geen optie om een opstartdiskette te maken. Moet ik dan gewoon een floppy met f-prot.exe als opstartdiskette gebruiken? Dit is het onuitgepakte installeerbestand; ik kan me niet voorstellen dat dat werkt... En een ander advies was de harde schijf formatteren, maar dat gaat niet omdat er volgens de pc geen harde schijf is. Hij herkent c: of d: enzovoorts niet.
Link naar reactie
In je BIOS de HD op autodetect zetten. Bwel of geen Master Boot record, de pc moet hem herkennen, Opstarten met je opstartdiskette. Doe je Virusscanner flop erin en kijk of je de virus kan verwijderen. Lukt het niet dan moet je de HD formatteren. Hij herkent de HD niet ? FDISK /MBR proberen om je boot record terug te krijgen.Anders met FDISK de schij opnieuw indelen en dan formateren ? De virus heeft je BIOS niet geflasht.
Link naar reactie
de melding : BOOT DISK FAILURE betekent niet dat hij die schijven niet ziet maar dat hij er niet van kan booten.... voor de rest sluit ik me verder aan bij het antwoord van bosje. en ja, dat bestand van je virusscanner moet je eerst uitpakken en op diskette zetten. maak de diskette bootable en start dan je scanner als je ervan geboot hebt. [ Dit bericht is bewerkt door: micky.g op 2002-04-29 15:41 ]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...