Ga naar inhoud

ATA133


Aanbevolen berichten

Hallo Ik heb net een MSI KT3ultra-ARU ingebouwd. Ik maak nog geen gebruik van de RAID funtie en hen een HD en een cdRom op de IDE-0 en een HD en een cdRom brander op IDE-1 zitten. Telkens als ik opstart krijg ik de melding MBFastTrak133 lite (tm) Bios version 2.0 No array is defined Press CTRL-F to enter fastbuild utility Press ESC to continue booting Ik ben bang dat als ik optie 1 kies dat ik dan een Array moet maken maar ik wil dat nog niet met deze schijven. Hoe kom ik van deze melding af zonder dat ik ook maar iets aan mijn HD's verander? ps de Hd's zijn ATA 66 en ATA 100 en mijn os is win 98SE Alvast bedankt.Piet
Link naar reactie
Ik heb dat Fasttrak gebeuren ook(zonder die foutmelding dan) Maar volgens mij kun je je brander enzo ook op een ander IDE aansluiten. Dan heeft de RAID controller geen invloed op je CD dingen. Misschien denkt hij dat dat ook harde schijven zijn ofzo. Maar in heb meer dan 2 IDE aansluitingen, met ATA133(het is een ASUS A7V333) en daar zitten er ca.6 op, geloof ik. Het kan ook 4 zijn. Maar er zijn er twee speciaal voor HD's en de rest is voor CD-Rom stations.
Link naar reactie
Met dr promise lite kun je idd geen Cdrom e.d. op je raid controller aansluiten, een single HD ging bij mij goed (zonder data verlies e.d.) zal het verhaaltje maar weer C&P [quote:f689bfc650] Hoewel raid bedoeld is om te werken met 2 of meer hdd's in een raid array kan het ook anders. Het is vaak mogelijk om toch gewoon een hdd op de raid controller aan te sluiten! Hoe dit in zijn werk gaat: Hoe je (tot) 4 HDD's aan sluit op een on board raid controller: 1. Sluit HDD 1 aan op 1 van de raid kanalen.(Master of slave) 2. Zet de PC aan. 3. Druk op de "Ctrl+F" om de (in dit geval) "Fastbuild Utility" op te starten. 4. Selecteer Auto Setup (Optie 1). 5. Druk op "Ctrl+Y" om de instelling te bewaren en herstart de PC 6. Zet de PC dan uit. 7. Vervang HDD 1 door een andere (HDD2) in dezelfde positie (dezelfde jumpersetting als HDD1!) 8. Herhaal stap 2-7 met de overige hdd's. 9. Tot slot: sluit de (4?) HDD's op de raid controller aan met de juiste jumper setting. [/quote:f689bfc650] Uit de faq van eynstein.nl welke het weer van mij hebben :wink: (en ik had het bij DFI vandaan, via mail) (dit werkt dus zo op mijn DFI kt266a plankje)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...