Ga naar inhoud

Nieuwe HD


Aanbevolen berichten

Opstarten met de windows cd, dan FDISK opstarten. Eerst kies je voor optie 1: een primaire DOS partitie aanmaken. Hierna vraagt hij hoe groot die worden moet, en geef je dat op in MB's of procenten. Vervolgens ga je terug, en ga je naar optie 2, een extended DOS partitie aanmaken. Voor de grootte hiervan kies je de maximum waarde. Vervolgens maak je 1 (of meer, als je nog meer partities wil) Logical DOS drive aan, en geeft weer aan hoe groot ie zijn moet. Daarna ga je terug naar het options menu, en sluit je FDISK af, en reboot je :smile:
Link naar reactie
Je moet wel eerst die extra partities aanmaken, maar zelfs zonder zou het ook moeten doen. Volgens mij probeert hij can C te booten, en dat moet nog niet. Je moet even naar je bios gaan, en je opstartvolgorde veranderen, eerst CDROM en dan pas C :smile: Dan kan je eerst van je CD opstarten, en nog een keer FDISK draaien, en alles goed zetten, vervolgens start je weer overnieuw en laat je de windows setup draaien :smile:
Link naar reactie
Ik weet niet hoe je precies opstart. Ik zou verwachten vanaf een opstartdiskete. Maar er wordt eigenlijk alleen maar over CD-Roms gesproken. Ik weet niet of die alle gereedschappen bevatten om de volledige harde schijf in te delen en te formatteren. Normaliter kun je er de partitie mee aanmaken waarop je het besturingssysteem wilt installeren. Wat ga je erop zetten? Windows 98, 2000 ... ? Een goede opstartdiskette (in ieder geval die van Win98) bevat alles wat je nodig hebt (format, fdisk, "DOS"). Alleen onder 2000 bestaat er geen echte opstartdiskette meer. En wat ik ook wel interessant vind is, welke computer configuratie gebruik je? Dus ja, graag wat meer informatie.
Link naar reactie
Eventjes zoeken op dit forum levert ook interessante topics op. In dit topic "Veel windows problemen, en dringend hulp nodig" geeft Eddey een mooi overzicht van wat er allemaal bij komt kijken: http://forum2.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=53796&forum=7 Het is wel zo dat je een nieuwe schijf gebruikt, maar dat is niet zo heel veel anders dan een oude schijf. De backup kun je wel overslaan. Succes!
Link naar reactie
Bedankt voor de info mensen! Ik ben onder tussen al schijfcontrole aan het doen (voor de zekerheid) Ik heb gewoon m'n oude HD aan de primaire master gehangen en die nieuwe aan de secundaire en dan gewoon via windows geformateerd. Dat ging een stuk makkelijker, want ik ben niet zo thuis in DOS. Ik ga zo ff Windows ME d'r op pleuren. Ik heb trouwens gezien dat er een paar mensen zijn die iets tegen ME hebben. Is daar iets mis mee of zo? Ik vind 'm beter als '98! 2000 heb ik nog niet uitgeprobeerd. :smile:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...