Ga naar inhoud

opendeurdag


Aanbevolen berichten

Ik zit met een vraag... Mijn computer is nogal een heet manneke; als hij gewoon opstaat, zonder iets te doen, schommelt de processortemperatuur rond de 52°C. Ik heb een AMD 900Mhz. Bij het spelen van een spel kan de temperatuur oplopen tot 59°! Ik heb ergens gelezen dat hoe koeler het systeem is, hoe beter? Dus heb ik eens de zijkant van de behuizing afgehaald, en dat heeft de temperatuur naar 42° in niets-doe-mode gebracht! Daarom mijn vraag: is het dan beter om mijn kast gewoon open te laten staan? Ik besef wel dat er zo meer stof in kan komen. Maar weegt dat op tegen een koeler systeem? Of is mijn behuizing gewoon slecht?
Link naar reactie
Koeler is altijd beter, maar als je tussen de 40 en 50c zit is er niks aan de hand. Je kan beter gewoon de kast dicht laten, en er een casefan achter in zetten (de hoge idle temp duidt op een hoge casetemp, kan voorkomen bij krappe kasten ed.), of een betere koeler kopen. Verder kan je bij de koeler die thermische kaugom er af halen, en vervangen voor gewone pasta, dat scheelt ook behoorlijk.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...