Ga naar inhoud

PIII wordt errug heet!


Aanbevolen berichten

Mijn vader heeft een Intel Pentium III processor 800 Mhz en die deed het altijd goed. Nu hebben we een nieuw moederbord aangeschaft omdat het vorige sluiting maakte..vraag niet hoe dat kan want dat weet bijna niemand. maargoed, nieuw moederbord er in en alles aangesloten zoals het hoort. alleen nou is de temperatuur van de processor zo rond de 35 graden. alleen als er een programma wordt gestart, en vooral als er op virussen wordt gescand, stijgt de temperatuur naar 48/50 graden ineens. De temperatuur mag toch niet zo erg fluctueren? Wij denken niet dat dit goed is, maar hoe kan het verholpen worden??
Link naar reactie
Een betere koeler kopen :smile: Als je PC niks doet, en je CPU idle is, dan zal de CPU temp langzaam naar het niveau van de casetemp zakken. Ga je dan weer wat ermee doen, dan vliegt die opeens weer omhoog. Overigens is 50C nog geen reden tot paniek, zolang hij verder stabiel blijft is het prima :smile:
Link naar reactie
Het ene mobo is de andere niet. De temperatuursensoren vertonen een dusdanige spreiding dat 10 graden verschil heel normaal is. Bovendien bepaalt de plaatsing van de sensor ook alles. Zo wordt bij mijn PIII800, geklokt op 960 MHz de temperatuur 38 bij rust en 44 bij belasting. Maar zoals al aangegeven door voorgaanden is er niets aan de hand. [ Dit bericht is bewerkt door: Eddy van Wuyckhuyse op 2002-04-26 19:41 ]
Link naar reactie
[quote:799912ae16] Op 01-05-2002 14:04 schreef Eddey: Maar ook niet teveel want dat isoleert juist warmte. Een beetje koelpasta kan wel werken doordat het de kleine oneffenheden opvult. Maar ik denk niet dat het spectaculair veel warmte scheelt. En zeker omdat er eerst geen warmteprobleem was... [/quote:799912ae16] Natuurlijk moet je er niet een hele klots pasta op gooien. Een klein druppeltje doet wonderen. Maar omdat hij er eerst geen last van had, zou het kunnen zijn dat z'n oude koelpasta niet meer zo goed verdeelt zit, en dat dat de oorzaak is van z'n warmte probleem.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...