Ga naar inhoud

Vraagjes


Aanbevolen berichten

Ik heb een AthlonXP 2100+ CPU, maar deze wordt soms wel 60 graden. Is dit niet een beetje veel? Ik vind namelijk van wel. Ik ben van plan een Alpha cooler te kopen, maar Marcel de Reus zegt dat die hitte geleidende pleister er ook af moet en dat je er dan coolerpasta op moet doen. Ik had ook een vraagje over het instellen van de FSB bij een gelockte processor. Op mijn mobo (ASUS A7V333E) z'n bios zit namelijk een functie waarmee je je FSB niet synchroon kunt laten draaien met je RAM-snelheid. Normaal is dit 1:1, maar ik kan het ook instellen op 4:5. Dan draait mijn FSB dus nog steeds op 133Mhz en mijn RAM draait op 166*2=333Mhz. Het is immers DDR. Het werkt wel (toen ik het instelde werd mijn CPU ineens 66 graden) maar ik weet niet of het slim is om te doen. Want ik kan natuurlijk ook FSB overclocken, dan wordt mijn processor ook sneller. Maar goed, ik zou graag jullie mening willen.
Link naar reactie
Als je niet OC'en gaat, dan is 133/166 idd de snelste setting. Ga je wel OC'en, dan kan je met 133/133 beginnen, en dan omhoog. Dan weet je zeker dat het niet aan het geheugen ligt. Later kan je dan alsnog proberen om FSB:RAM op 4/5 te zetten, en kijken of het geheugen ook op een hogere waarde draaien wil. Als je CPU idd 66 graden wordt, dan kan je beter een andere koeler kopen. Dat stuk thermische kaugom voor een betere pasta vervangen helpt ook. Ook kan het met zo'n CPU geen kwaad om 1 of 2 casefans te hebben :smile:
Link naar reactie
Ik ben het met BA eens. De AthlonXP 2100+ is samen met de Athlon "tb" 1400mhz de 2 warmste CPU's die AMD ooit heeft gemaakt. Deze 2 hebben goede cooling nodig. zeker als je wil overklokken. Een Alpha cooler is daar erg geschikt voor maar kost wel een flinke duit. Case fans zijn idd erg aan te raden. Bij overklokken zal de CPU alleen maar heter worden tenslotte.
Link naar reactie
Ik ben gister naar Erik toegeweest (we zitten bij elkaar in de klas) en zijn nieuwe heatsink op gebouwd, de Alpha's waren op (ik ben op de terugweg uit Mierlo even lanks de OC-shop geweest) dus hebben we (ja ik ook) een betere Swiftech + Delta 80 HP genomen, Peter van de OC-shop zei dat dat de best presteerende combinatie was (jammergenoeg ook de duurste :sad: ). We hebben hem dus ingebouwd en dat luligge 60mm fannetje van AMD als casefan gebruikt. Zijn proc draait nu op 13*145 = 1885 en de bandbreedte op 4:5 (vanag 146 kun je alleen nog maar 1:1 kiezen :sad: ). Zijn proc wordt stressed nog 51 graden (hij heeft ook maar 2 fannetjes en dat ding van hem is echt een heethoofd :wink: ) Mooi resultaat dus. Greetz Marcel
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...