Ga naar inhoud

AMD Athlon XP vs Intel P4


Aanbevolen berichten

Hallo, Voor een paar dagen terug heb ik om advies gevraagd m.b.t. het mobo. Het wordt waarschijnlijk een Epox 8KHA+. Ik wilde aanvankelijk SDRAM gebruiken, maar ik kies toch voor DDR/PC2100. Bedankt allemaal voor het advies. Nu mijn vraag. Bijvoorbeeld een Athlon XP1800 heeft een klok-snelheid van 1,53ghz. Moet ik deze qua snelheid/presaties vergelijken met een P4 1,6ghz. of een P4 met hogere c.q. lagere snelheid? Groetjes W.
Link naar reactie
Tja, dat kun je natuurlijk altijd vergelijken, en je zult er dan achter komen dat de AMD met een lagere kloksnelheid toch beter presteert. De typenummers van AMD komen wel redelijk overeen met de prestatie, want immers, een Athlon XP 1800+ presteert MINSTENS even goed als een P4 van 1,8gig. succes
Link naar reactie
Bij de meeste applicaties is een AMD Athlon XP 1800+ (iets) sneller dan een Pentium4 1,8 GHz (daarom ook 1800+ natuurlijk :wink: ). Als je echter wilt gaan videobewerken is de P4 een betere keus dan de Athlon. Als je nog op je portemonnee wilt letten zeg ik zeker: doe dan de Athlon :wink:
Link naar reactie
De nummering van AMD - nogmaals - slaat niet op concurrent Intel, maar officieel op de verhouding Originele Athlon / Athlon XP. een XP 1800+ zegt dus zoveel als: "deze proc. is zo snel als een originele athlon op 1,8 Ghz zou zijn". In de praktijk is het natuurlijk ook een beetje om mensen te misleiden > die denken dat ze een 1,8 Ghz proc kopen en dus zo niet zoveel op bijv. een 2 Ghz Intel achterlopen. In de praktijk is idd Intel op dit moment weer even de koploper op 2,4 Ghz, zovel in klokfrequentie als in absolute snelheid. Al is een XP2100+ ook niet bepaald traag. Je betaald er echter wel dik voor die p4. Op dit moment is denk ik de beste keus een XP1800+ ofzo, qua prijs / prestatie. Neem vooral geen Intel icm een mobo met i845 chipset, want dan snij je jezelf behoorlijk in de vinger; voor dat bedrag heb je een snellere athlonXP combinatie... _________________ "Equal opportunity means everyone will have a fair chance at being incompetent." [ Dit bericht is bewerkt door: Captain_Kansloos op 2002-04-25 16:57 ]
Link naar reactie
[quote:4093545ab6] De nummering van AMD - nogmaals - slaat niet op concurrent Intel, maar officieel op de verhouding Originele Athlon / Athlon XP. een XP 1800+ zegt dus zoveel als: "deze proc. is zo snel als een originele athlon op 1,8 Ghz zou zijn". In de praktijk is het natuurlijk ook een beetje om mensen te misleiden > die denken dat ze een 1,8 Ghz proc kopen en dus zo niet zoveel op bijv. een 2 Ghz Intel achterlopen. [/quote:4093545ab6] Dat is de officiele AMD statement, maar je hoeft niet zo heel veel verstand van PC's te hebben om te zien dat het natuurlijk gewoon bedoeld is om direct tegen de P4 te vergelijken. Als je die rating bekijkt, en een Athlon TB en AthlonXP naast elkaar zet klopt er geen hout van dat een 1.53 GHZ AXP sneller is als een 1.8 GHz TB :smile:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...