Ga naar inhoud

5 x IDE?


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een MSI KT266Pro raid. Daarop zitten een DVDspeler, een CDrw en 2 x een HD. Ik zou een verwisselbare HD in een bracket bij willen plaatsen op de IDE3 connector van het MB. Ik weet dat je met dit MB iets met raid kunt doen maar daar denk ik op dit moment (nog) niet aan. Weet iemand of dit mogelijk is?
Link naar reactie
Onder Linux is het aansluiten en draaien maar, daar wordt je Raid controller gewoon als 3e IDE controller gezien en zijn de schijven die er aanhangen benaderbaar als hde en hdf. Onder Windows (gebruik zelf Windows 2000, maar zal onder de andere versies ook wel zo zijn vermoed ik) moet je eerst nog even een driver voor de controller installeren voordat je de schijven kunt gebruiken.
Link naar reactie
Dit moest ik doen op mijn DFI mobo om de HD's op de Raid te krijgen [quote:439dd29335]Hoewel raid bedoeld is om te werken met 2 of meer hdd's in een raid array kan het ook anders. Het is vaak mogelijk om toch gewoon een hdd op de raid controller aan te sluiten! Hoe dit in zijn werk gaat: Hoe je (tot) 4 HDD's aan sluit op een on board raid controller: 1. Sluit HDD 1 aan op 1 van de raid kanalen.(Master of slave) 2. Zet de PC aan. 3. Druk op de "Ctrl+F" om de (in dit geval) "Fastbuild Utility" op te starten. 4. Selecteer Auto Setup (Optie 1). 5. Druk op "Ctrl+Y" om de instelling te bewaren en herstart de PC 6. Zet de PC dan uit. 7. Vervang HDD 1 door een andere (HDD2) in dezelfde positie (dezelfde jumpersetting als HDD1!) 8. Herhaal stap 2-7 met de overige hdd's. 9. Tot slot: sluit de (4?) HDD's op de raid controller aan met de juiste jumper setting. [/quote:439dd29335]
Link naar reactie
[quote:5620736c25] Op 23-04-2002 12:08 schreef pruiter: Onder Linux is het aansluiten en draaien maar, daar wordt je Raid controller gewoon als 3e IDE controller gezien en zijn de schijven die er aanhangen benaderbaar als hde en hdf. [/quote:5620736c25] niet helemaal... fasttrack raid controllers werken voor linux idd volledig transparant (zelfs als je een array maakt dan kun je nog naar schijven afzonderlijk schrijven als je in linux raid niet configureerd :grin: ) de highpoint controllers hebben echt nog een drivertje nodig (ff in kernel aanzetten)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...