Ga naar inhoud

Hoe zet ik geluid aan op K7S5A?


Aanbevolen berichten

Ik heb windows ME. Ik dacht ook dat ik alles zou moeten zien staan onder "systeem/apparaat beheer/besturing voor geluid en spelletjes", maar daar staat alleen "midi" en "spelpoort" dus hij is echt helemaal kwijt. Vaag hè. Volgens mij moet ik mischien gewoon windows opnieuw installeren of zo, ik weet het ook niet. Niemand volgens mij..
Link naar reactie
Mijn voorzichtige conclusie is, dat de sound kaart gewoon niet reageert. Staat nog uit, of is defect ... De geluidskaart is PnP, dus Windows herkent die gelijk bij het opstarten van je computer. WOrdt 'ie niet herkend dan begint daar al je probleem. ALs onder Systeem (configuratiescherm) ook geen vraagtekens of uitroeptekens te zien zijn, en in de BIos staat SOund aangevinkt, tja, dan lijkt me de module defect.
Link naar reactie
Ik hoop dat die "ac97 audio codec" dinges niet kapot is. Wat ook nog zou kunnen is: Ik heb m'n systeem geupgrade van P3+Asus_p2b-f naar AMD+ECS_K7S5A en dat nieuwe systeem draait nu met de oude harddisk van dat vorige systeem, dus het zou kunnen zijn dat windows nog ingesteld staat op dat vorige systeem en dat hij daarom een beetje de kluts kwijt is, of zo... Heeft er iemand nog een idee?
Link naar reactie
Je geeft daar juist zelf de richting al aan. Een oude hd met de vorige config? Hoe staan alle aparaten in je aparaten beheer? Het lijkt mij misschien toch handig, om inderdaad je OS en alles opnieuw te installeren.(beginnen met een schone lei) Zeer waarschijnlijk,(als je onboard kaartje ok is) zal ie gevonden worden. Fris beginnen kan nooit geen kwaad, tenzij anderzijds niet noodzakelijk of onmogelijk. Mijn tip is, verwijder/vervang nooit teveel hardware ineens. Doe dit 1 voor 1, na eerst de drivers van de te vervangen/verwijderen hardware geschoond te hebben. [ Dit bericht is bewerkt door: Rick Gimpel op 2002-04-24 22:01 ]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...