Ga naar inhoud

Welk moederbord?


Aanbevolen berichten

http://www.chaintechusa.com/Products/socketa/7kjd.htm Hallo, ik ben nu in het bezit van een Pentium II 350@396 maar ik zou graag een wat snellere computer willen hebben. Daarom denk ik erover een Athlon Xp 1600 of 1800 te kopen. Nu ben ik erg aan het twijfelen over de moederborden die er zijn voor deze processor. Ik wil een basis moederbord, dus niet te duur. Nu kan ik misschien een mobo kopen, de Chaintech 7kjd (zie link), is dit een goed moederbord? Of kan ik beter iets anders kopen? Ik hoop dat hij wel een beetje presteert! (Ook is mij aangeraden bijv. een ECS K7S5A LAN, ik heb geen idee wat beter is!) Of moet ik naar een ander merk kijken? Graag advies!! Charlotte
Link naar reactie
Ik weet niet zeker of dat Chaintech moederbord AthlonXP's ondersteunt, dat moet je even controleren. Verder is de chipset al een beetje ouder en presteert iets minder, maar het zou echt een trouble-free bordje moeten zijn. AMD kan namelijk behoorlijk goed chipsets maken - ze doen het alleen zelden :( .
Link naar reactie
De ECS is zeker niet slecht, maar deze Chaintech is gewoon een prima bord. Het ligt er een beetje aan of er veel prijsverschil in zit. Beide zijn redelijke kale borden met weinig extra's erop en qua prestaties ontlopen ze elkaar waarschijnlijk niet veel. Ook met upgrade mogelijkheden zullen beide even hoog zitten. Ik zou zelf voor de ECS gaan, omdat deze waarschijnlijk een stuk goedkoper is en onboard lan altijd mooi meegenomen is.
Link naar reactie
Persoonlijk zou ik gaan voor de ECS, vanwege zijn lage prijs. Je wilt een basismoederbord, je krijgt dan een basismoederbord. Bij de K7S5A kun je dan ook nog zowel SDR geheugen als DDR geheugen gebruiken. Ook kun je zoals ik de K7S6A kopen, ongeveer dezelfde prijs, alleen ondersteunt de mobo het SDR geheugen niet meer. Wel kan ie DDR333 aan (pc2700). Qua prestatie ligt ie nu nog gelijk aan de K7S5A. In jouw geval zou ik kiezen voor de ECS K7S5A... doen, je zal er geen spijt van krijgen
Link naar reactie
Die MSI is idd nieuwer en veel sneller ook vooral omdat daar DDR SDRAM ingaat en in de Chaintec gaat SDRAM. Die twee zijn niet compatible met elkaar hè!!!!!!! Bovendien is de MSI beter uptegraden, maar ik zou hem liever niet tweedehands kopen als je hem niet eerst mag testen. Veel borden hadden namelijk na een tijdje een kapotte IDE, FDD aansluiting ed.
Link naar reactie
De KT266 chipset die volgens mij op het MSI bord zit kun je beter proberen te vermijden. De eerste series daarvan zaten vol problemen en als je een KT266 bordje koopt weet je nooit zeker of er een vroege (met problemen) of een late (zonder/met minder problemen) versie is gebruikt. Daar komt bij dat de AMD760 chipset sneller is dan de KT266 en heel betrouwbaar.
Link naar reactie
Sorry heb dat bord door elkaar gegooid met een Chaintech KT133 bord uit een ander topic. Vandaar dat ik zei dat hij SDRAM wilde en dat de MSI sneller was. De keus is dus gewoon heel simpel: absoluut de Chaintech dan. Die AMD chipset is harstikke goed en degelijk en dat bord is voor 50 euro een koopje.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...