Ga naar inhoud

Temperatuur van mijn XP 1800+


Aanbevolen berichten

Wie kan mij vertellen wat de 'normale' temperatuur van de Athlon XP 1800+ is ? Die van mij komt gemiddeld op 60 graden celcius, met uitschieters naar de 66 graden. En is NIET overgeklookt. Het lijkt mij zo hoog namelijk. De PC hangt ook af en toe spontaan. Ik heb een ASUS A7A266 moederbord met 512 mb. SDR ram. Wie kan mij svp helpen en adviseren wat te doen???
Link naar reactie
Oh dat heb ik ook gehad met mijn Xp2000+ maarre kon het zelf niet oplossen dus toen heb ik hem naar het bedrijf gebracht. er zat een zwaardere CPU koeler in en een Casefan. Wat ze hebben gedaan is de casefan omgedraait en wat met de temperatuur sensors lopen klooien maar waar het om gaat is dat hij nu 20 graden (kast) en 40 graden (processor). Misschien iets om te proberen.
Link naar reactie
Bedankt beide voor de uitstekende tip. Ik heb vandaag de betreffende CPU-cooler op een beurs gekocht en daarbij meteen maar een case-fan. En het resultaat is ernaar !!!!! En het 'coole' is : het geluid uit de kast is ook meteen een stuk minder, vrouwtje ook weer blij...:smile:. Nogmaals bedankt !!!
Link naar reactie
Zeg Pierre, hoeveel temperatuur winst haal je nu met die nieuwe CPU-fan en case-fan?? Ik heb namelijk ook een asus a7v266 mainboard en amd xp 1800+ cpu. Mijn temp is in rust 55 graden maar kan ook uitschieters hebben van 60 en hoger. Ik heb er een case-fan bij gezet (delta 60 mp) maar deze maakte maar 3 graden temp-verschil (zowel in- als uitblazen). Ik ben zeer benieuwd wat die Spire jou voor temp-winst heeft gebracht. Wat zat er trouwens eerst voor een koeler op??
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...