Ga naar inhoud

Fan aansluiting op het moederbord


Aanbevolen berichten

Dit staar er op de site van OC-shop bij mijn toekomstige 80HD: Delta FFB-80HP The Best of the Best. The specifications are: a RPM of 5700, a CFM of 80.16. This is a 3-wire version wich connects directly on the PSU and mainbord. Maar er staat op PSU en mainbord, terwijl ik ze alleen op mijn PSU wil :sad: Kan ik ze gewoon ook op mijn PSU zetten (het is een 3-wire version wat betekend dat?) ? Of kan ik ze ook op het mobo en CPU zetten zonder dat het beschadigd raakt (dan heb ik trouwens 1 connector te weinig :sad: Wat ik dus wil weten is of ik ze gelijk aan de PSU kan hangen zonder het mobo, wat 3-wire is, en of het een 4 punts aansluiting heeft. Kan het niet net zoals bij BA, lekker makkelijk :grin: Greetz Marcel
Link naar reactie
OK thnx, maar wat doet het 2de draadje :grin: ? En ik hoef dus alleen de CPU cooler op mijn mobo aan te sluiten, want de Epox 8K3A+ heeft alleen de volgende aansluitingen: FAN1: CPU Fan FAN2: Chassis fan FAN3: Power fan dus geen aansluiting voor mijn derde :sad: casefan. En wat is het verschil tussen die Chassis en de Power connector? Of moet ik gewoon niet moeilijk doen en dat 3de draadje laten voor wat het is :grin: En alleeen de CPU fan aansluiten op het mobo. Greetz Marcel
Link naar reactie
Er zitten 3 draden aan :wink: rood en zwart zijn de plus en min, die komen dus direct op de PSU via een Molex stekker. Die heb je dus nodig om ze te laten draaien. De derde draad kan je dan op 1 van de connectors op het mobo zetten, dan kan je ook de RPM van je casefans zien. Als je geen connectors meer over hebt, dan is dat ook niet erg, ze draaien ook wel zonder RPM draad :smile: Chassis fan is voor een casefan, Powerfan kan je gebruiken om je voedingsfan op aan te sluiten. Alleen zitten die vaak al in de voeding aangesloten, dus kan je die ook voor casefans gebruiken :smile:
Link naar reactie
Meestal staat in de handleiding (als je die kunt vinden :razz: (website van de fabrikant al bekeken?)) hoeveel stroom de fan maximaal mag trekken. Bij mijn Asus P2b mobo stond er dacht ik 500 mA... Dus als er zoiets staat en je hebt 2 fans (gelijk voltage!) kun je beide stromen optellen en dan kijken of het niet te hoog is. :smile:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...