Ga naar inhoud

bios resetten?


Aanbevolen berichten

Hallo, Nee, systeem is helemaal op tilt, kan niet in de bios komen. Systeem draait onder ME en is een chinese versie, voor mij grotendeels onleesbaar, en aan een gebrekkige vertaling heb ik niet zo veel, dus opnieuw beginnen zonder mij. Is bios gerest wat moet ik dan weten om verder te kunnen?Wat staat er wel aan in een geresette bios? Alipapa
Link naar reactie
Voor de duidelijkheid. Bios stuurt hardware aan, heeft niets met windows te maken. Als je de bios reset is zet je de fabrieksinstellingen weer zoals die waren voordat in het bios instellingen veranderd zijn. Als je andere windows versie wilt zal je moeten formateren en een schone installatie moeten doen. Maar dat hoort in een andere topic.
Link naar reactie
Idd hij laadt alle standaard instellingen, vaak moet je daarna dus zelf even alles aan je wensen aanpassen en de settings ff finetunen. Als je de batterij ereuit haalt (20 min ongeveer) clear je bovendien ook het BIOS password. Om van die Chinese versie van Windows af te komen moet je gewoon ff met een bootflop (Linux of Windows) opstarten en dan intypen: cfdisk respectievelijk fdisk om alle partities te verwijderen naar eigen wens in te delen en vervolgens de partitie tabel wegschrijven en de partities formatteren. Dan gewoon de install cd van het gewenste OS erin en de daarvan af booten, verder lijkt het me bekend. Booten vanaf CD moet je eventueel door de reset nog even inschakelen in het BIOS. Zet de 1e boot device op floppy, de 2e boot device op cd en de 3r boot device op hardisk. Nu zou het toch wel moeten lukken allemaal :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...