Ga naar inhoud

Koeling systeemkast P4


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een maand een nieuwe systeem. Ingredienten: P4 2,4 (533FSB) + 512 DDR + Asus P4B533 mobo +MSI GF4-Ti4600 + WD120Gb HD (8mb buffer) + DC10plus (videocapture) + CDRW +DVDspeler. Mijn pc staat in een computermeubel (kast). De kast is tijdens gebruik geopend. In diezelfde computerkast staat eveneens een 19"CRT monitor te gloeien. Het BIOS geeft een temperatuur aan van 45C. Na het spelen van een 3D-game (of bij ander intensief gebruik) wordt de bovenkant van de systeemkast behoorlijk warm. Ik heb geen extra systeemkast-fan. De voeding is een Gold Dual Fan P4 ATX (400w). Kan iemand mij vertellen of deze temperatuur normaal is? 45C volgens het BIOS lijkt mij al vrij hoog. Is het normaal dat een systeemkast na internsief gebruik nog veel warmer is? Mijn leverancier (Powerline) moest even denken na bovenstaande vraag en zei dat het niet nodig was. Toch twijfel ik.
Link naar reactie
Met CPUcool www.podien.de kun je gelijk vanuit Windows de exacte temp uitlezen en echt flink je CPU stressen doe je met CPUburn (google). Post de temps na een half uur CPUburn eens hier. Als ze onder de 60/65 graden zijn is het prima, anders zou ik gewoon een casefannetje erbij hangen. Een Enermarx 80x80 met variabel toerental bijvoorbeeld, kun je hem mooi in de zomer wat harder laten blazen :)
Link naar reactie
[quote:9af76e0193="Da master!"]gewoon meer casefans plaatsen :D[/quote:9af76e0193] nee tuurlijk niet, als de temps wel gewoon goed zijn leveren extra casefans alleen maar: [list:9af76e0193] [*:9af76e0193] extra kosten [*:9af76e0193] extra geluid [*:9af76e0193] extra kabeltjes op. [/list:u:9af76e0193]
Link naar reactie
Heb zojuist een bij mijn Asus mobo meegeleverde utility uitgeprobeerd. De utility heet Asus Probe V2. Kan de cpu-temp en mobo-temp meten etc. Tijdens het runnen van MS Combat Flight Sim 3 gaf ie een CPU-temp aan van 53C en een mobo-temp van 42C. Heb het CFS3 +/- een uurtje gedraaid. CFS3 is volgens mij een veeleisende sim. Uiteraard heb ik de videoweergave op max gezet met max. details. Lijken mij geen onredelijke temperaturen.
Link naar reactie
[quote:c5a5ca6045="Marcel de Reus"][quote:c5a5ca6045="Da master!"]gewoon meer casefans plaatsen :D[/quote:c5a5ca6045] nee tuurlijk niet, als de temps wel gewoon goed zijn leveren extra casefans alleen maar: [list:c5a5ca6045] [*:c5a5ca6045] extra kosten [*:c5a5ca6045] extra geluid [*:c5a5ca6045] extra kabeltjes op. [/list:u:c5a5ca6045][/quote:c5a5ca6045] dat klopt maar als hij zo warm word :wink:
Link naar reactie
Die 'stofzuiger' is (denk ik) niks tegenover die van mij :wink: Je hoeft egt geen casefan te kopen als je geen extreme dingen met die PC gaat doen. Zo lang als je er geen last van krijgt, bijv instabiel systeem, niet doen. Misschien vervalt garantie ook nog wel als je case openmaakt, dan is het al helemaal niet de moeite.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...