Ga naar inhoud

Verschilllende Asus moederborden


Aanbevolen berichten

Een vraag over de P4 Asus moederborden Mijn keus is eigenlijk tussen de P4T-E (Intel 850, 4xRIMM PC800) of de P4S533 (SiS 645DX, 3xDDR PC2700) Kan iemand mij in kort uitleggen wat de voor- en nadelen van elk zijn? Ik heb op Tom's Hardware (http://www6.tomshardware.com/mainboard/02q1/020311/sis645dx-12.html) een vergelijking tussen beide chipsets (850 en 645DX) en daarbij komt de 645 iets beter uit de test. Het RIMM/RDRAM en DIMM/DDR333 geheugen kost ongeveer evenveel. Klopt het dat RIMM PC800 sneller is dan DDR333? Zo ja, welke combinatie is dan sneller? De Asus P4T-E/Intel 850/RIMM PC800, of P4S533/SiS 645DX/DDR 333? [ Dit bericht is bewerkt door: ruudpel op 2002-04-19 01:49 ]
Link naar reactie
Je hebt gelijk, mijn gevoel gaat ook uit naar een Intel 850 chipset, maar ik heb uit die testen/reviews begrepen dat de 645DX & DDR 333 net ff iets sneller is dan I850 & RIMM. En omdat de P4S533 een aantal kleine voordelen heeft t.o.v. de P4T-E (bijvoorbeeld UDMA 133 ondersteuning, 6 PCI sloten) begon ik weer is te twijfelen.. :wink: Maar volgens jou is de 645DX een 'wazige' chipset? Bedoel je daarmee dat ie zo nieuw is dat nog weinig mensen er ervaring mee hebben, en het dus moeilijk te zeggen is of het een goede of slechte chip is?
Link naar reactie
Om eerlijk te zijn, ik heb geen flauw idee. ging meer om het idee dat je twijfelde, je wil intel ondanks dat wij zeggen dan de AMD XP sneller en goedkoper is. Je wil een asus moederbord, ondanks dat wij zeggen dat andere moederborden meer leveren voor minder geld. Dus ik kon het even niet volgen waarom je dan wel voor een chipset zou kiezen welke niet bij intel vandaan komt.
Link naar reactie
Als je dan toch een P4 wilt kopen ondanks de prijs, dan zou ik zelf voor een I850 chipset kiezen. Anders koop je eerst een dure P4, om vervolgens je systeem met goedkoop DDR uit te rusten, zodat hij weer trager wordt. Dat heeft ook niet veel zin IMHO. Zo duur is RDRAM tegenwoordig ook niet meer, het prijsverchil is niet zo heel groot meer met DDR. Dus go I850 :smile:
Link naar reactie
Okee dank je BA :smile: ik heb je ff toegevoegd op MSN trouwens 'k hoop dat dat okee is Als ik jou advies volg, neem ik dus de P4T-E i.p.v. de P4S533. Als ik het goed heb is de laatste nieuwer en dus moderner/geavanceerder. Weet je toevallig of er binnenkort een nieuw plankie met de 850 uitkomt? Ik las iets van een 2e versie van de 850...de 850E of zo? Ik heb nog ff op tom's hardware zitten neuzen De 850E komt in juni uit. Als ik zo de verschillen met de originele 850 zie, heeft de 850E een 400/533 MHz Memory Clock i.p.v. 400, en 166 MHz overklokken i.p.v. 133. URL: http://www6.tomshardware.com/mainboard/02q1/020311/sis645dx-03.html#comparison_eight_chipsets_for_pentium_4 [ Dit bericht is bewerkt door: ruudpel op 2002-04-19 17:30 ]
Link naar reactie
PMFJI... Heb zelf ook nog steeds niet de knop doorgehakt voor een nieuw moederbord, maar effe een vraag, ik dacht juist uit eerdere berichten hier begrepen te hebben dat DDR beter te oc'en was?? Mijn bedoeling is nu om een MSI 645Ultra te kopen (zodra ze met RAID worden uitgeleverd, de ARU dus) met daarop DDR en een P4-1.8 en die dan proberen op 2.35 Mhz of 2.4 Mhz te laten draaien...ik had begrepen dat dat trucje moeilijker is uit te halen met RDRAM en een 850...??
Link naar reactie
Nee, er komt geen 850E uit. Intel is wel bezig aan de Granite Bay chipset, voor Dual Channel DDR, die komt ergens volgend jaar uit. Die P4S533 is wel nieuwer, maar zeker niet geavanceerder. De I850 heeft nog steeds de meeste bandbreedte van allemaal, en is daarmee ook de snelste. OC'en gaat vaak goed met DDR, maar je moet niet vergeten dat als RDRAM iets minder ver komt, hij vaak nog wel sneller is door zijn hogere bandbreedte. Bovendien kunnen goede modules (Die van Samsung zijn oa erg goed) vaak ook wel 133 MHz lopen. Dan heb je nog steeds 18x133 = 2400 MHz :smile:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...