Ga naar inhoud

Bedrogen op hcc-beurs en door IBM


Aanbevolen berichten

Zo'n 1,5 jaar geleden heb ik een hd gekocht op de hcc-dagen. Een deskstar dtla-307045. Enige dagen geleden gaf dat ding de geest. Ik dacht 3 jaar garantie, dus niets aan de hand. Procedure volgens i-net gevolgd en inderdaad, ook het test-proggie van ibm kwam tot de conclusie dat de schijf was overleden. Vervolgens geprobeerd een RMA aan te maken om vervolgens garantie te claimen. Hierbij moet je het serienummer en partnummer opgeven. Krijg melding terug dat serienummer onbekend is. Telefonisch kontakt opgenomen met ibm en kreeg daar te horen dat de schijf die ik heb er een is uit een partij die zij aan Dell hebben geleverd. Deze schijven mochten niet aan partikulieren worden verkocht. Kon praten als brugman, maar GEEN garantie. Schijf zie er verder uit als iedere normale ibm schijf. Met stikker en al. Dus hoe moet je als konsument nu weten dat je op die schijf geen garantie hebt. Conclusie: 1. Ik koop nooit meer iets op een beurs, dus heb ik daar verder ook niets meer te zoeken. 2. Ik koop nooit meer iets waar IBM op staat. En nu mijn vraag. Welk merk hd raden jullie mij aan te kopen. Ik ben op zoek naar 2 hd's. Een van ong. 45 en een van 120 GB. Het is voor video-capturing en -editing, dus wel een beetje snelle. Minimaal 7200rpm en ata100. Suggesties?
Link naar reactie
Dat gebeurt vaker op beurzen e.d, dat er HD's als OEM worden verkocht, met 1 jaar garantie... Daar moet je dus goed op letten! Misschien kun je DELL aansprakelijk stellen, omdat jou HD van hun afkomt en zij hem niet eens door mochten verkopen aan jou... Als je die mededeling van IBM op papier kunt krijgen sta je misschien al wat sterker. Evt ook bij een rechtswinkel informeren ofzo...
Link naar reactie
Die western digital klinkt goed, denk dat ik die dan maar ga kopen. Ik heb in het verleden ook al eens wd schijven gehad en die bevielen inderdaad goed. Iemand ervaring met de service van WD? Dat idee van die rechtswinkel laat ik maar zitten. Voordat je dan een stap verder ben ben je een eeuwigheid en tientallen euros verder. Ik weet voor mezelf dat ik in m'n recht sta, maar ga er verder niet achteraan. Ik heb zoals boven gemeld m'n konklusies al getrokken en daar hou ik het maar bij. Ik wilde jullie dit melden als waarschuwing. Ik heb nu leergeld betaald en wil jullie dat besparen.
Link naar reactie
[quote:9a6c182967] Op 17-04-2002 16:09 schreef ahbart: juridisch is de enige aangewezen persoon of instantie die jij aan kan spreken de verkoper van de schijf. Bewaar dus altijd je bon. Je moet de verkoper op de beurs zien te achterhalen. [ Dit bericht is bewerkt door: ahbart op 2002-04-17 16:10 ] [/quote:9a6c182967] Natuurlijk heb ik de (handgeschreven) bon nog, maar denk je dat een firma die illegale schijven staat te verkopen nog bestaat? In ieder geval niet onder die naam en niet te bereiken op het telefoonnummer dat op de bon staat. En omdat IBM verder niet wil meewerken aan een oplossing ben ik dus de gedupeerde. Jammer maar helaas. Het was overigens een duitse firma.
Link naar reactie
Vervelende zaak met jouw HD. Zelf heb ik op de laatste HCC dagen 2 x IBM HD Deskstar gekocht, waar ik zeer tevreden over ben. Vanzelfsprekend ben ik op deze dagen ook uit op leuke aanbiedingen, maar ik let wel altijd op dat het van een reeds bestaande computerwinkel in Nederland is. Misschien dan wel weer iets minder goedkoop, maar een mogelijkheid tot verhaal is ook wat waard. Ik zou -als ik jou was- het er overigens toch niet bij laten zitten (misschien zijn er bij de HCC wel meer klachten over dat bedrijf binnengekomen en dan kunnen ze wellicht toch iets doen) PaulusP
Link naar reactie
Er staat mij bij dat de hcc een bepaalde garantie biedt wat betreft de bedrijven op de beurs! Ik weet het echter neit meer zeker hoor. Niet dat je de hcc aansprakelijk kan stellen, maar misschien kun je zo wel het bedrijf vinden. Want IBM heeft juridisch niets met jou te maken. Zo is het nu eenmaal. Service is wat anders! Maar dat is blijkbaar geen sterk punt van ze!
Link naar reactie
Gister bij informatique besteld: 1x 60GB Western Digital ter vervanging van de defekte IBM. Tevens 1x 120GB, ook WD. Dat was ik toch al van plan, maar had ik gelukkig nog niet gekocht. Volgens mij heeft die arrogante houding van IBM hun nu al meer gekost dan het ze had opgebracht bij een wat soepelere opstelling. En wat betreft de opmerking dat IBM juridisch niets met mij heeft te maken volgen hier mijn argumenten waarom dit volgens mij wel zo is: 1. Er zit een sticker op mijn hd waarop IBM staat. 2. Bij het produceren van speciale series voor computerfabrikanten dienen zij rekening te houden met het feit dat exemplaren van deze series uiteindelijk toch op de vrije markt terecht kunnen komen. Dit is met mijn drive gebeurd, is in het verleden gebeurd en zal in de toekomst ook gebeuren. Aangezien zij geen maatregelen hebben genomen waardoor een consument deze drives kan herkennen als illegale handelswaar zijn zij dus in mijn ogen wel degelijk aansprakelijk. 3. Op de website van IBM staat dat er op Deskstar drives 3 jaar garantie zit. Zij maken daarbij GEEN ENKEL voorbehoud. Het woord 'Deskstar' staat op de sticker van mijn hd, samen met de produktie maand/jaar zijnde 'sep 2000'.
Link naar reactie
Eeuuh....ik lees nogal wat nagatieve berichten over de IBM-Deskstar serie ! Zelf heb'k een deskstar-gxp60 met 40 gig. Zijn deze schijven nou echt zo slecht ? Ik draai nu bijna een half jaar met deze schijf...je zou zeggen dat deze ibm schijven toch wel goed zijn, want ze worden ook in de goedkopere servers toegepast, moet je ook kijken wat een jumper installingen mogelijk zijn ! Ik kan toch nog wel wat jaartjes vooruit hoop ik om moet ik serieus elke week backups gaan maken ?
Link naar reactie
Backups kunnen natuurlijk nooit kwaad, welke schijf je ook hebt. Alle schijven, ook de beste kunnen kapot gaan, in het geval van een produktie fout eerder dan normaal, maar ooit gaat iedere schijf stuk. Ik was in ieder geval blij dat ik van de voormij echt belangrijke dokumenten dagelijks backups had gemaakt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...