Ga naar inhoud

Geluidsisolatie


Aanbevolen berichten

Zoals zovelen waarschijnlijk download ik muziek en films van Kazaa, doch ik laat 's nachts mijn pc aanstaan. Hier is echter een probleem. Mijn pc staat op mijn kamer en het geluid van mijn harde schijf en kooler houdt mij uit mijn slaap. Nu is mijn vraag: hoe kan ik het beste mij pc isoleren zodat er toch een paar db minder in mij kamer terecht komen. Alvast bedankt
Link naar reactie
Wikkel 'm in van dat geel polyester (vulling van een oud matras?)en zet de kant waar de ventilatoren zitten niet haaks op een muur. Dat scheelt al een hoop. Zorg wel dat ie voldoende kan blijven "ademen". Wellicht kan je cooler ook wat minder sbnel draaien? (wel uitkijken met oververhitting...) Als alternatief kun je natuurlijk ook een 486 kopen, en daar een HD van een paar Gig inzetten en die 24/7 laten draaien. Die maken vast minder herrie... _________________ "Equal opportunity means everyone will have a fair chance at being incompetent." [ Dit bericht is bewerkt door: Captain_Kansloos op 2002-04-17 13:03 ]
Link naar reactie
Wat je ook nog kan doen, is een baybus maken, of een digidoc kopen, waarmee je s'nachts je fans kan uitzetten, of op 7V draaien. S'nachts wordt hij waarschijnlijk toch niet zo warm. Dat scheelt ook al een hoop. Als er verder finguerguards achter zitten, of een rooster in je kast, die kan je ook weghalen, dat scheelt ook behoorlijk wat in de geluidsproductie. Ik weet niet wat voor PC je hebt, maar je kan ook je CPU koeler vervangen voor een groter model, en daar een langzamere fan op zetten. Dan, zoals Captain Kansloos al zegt, kan je je PC ook nog isoleren met geluidsdempend materiaal, anders kom je waarschijnlijk niet van het geluid van je HD af.
Link naar reactie
Die AMD Athlon 1400 is 1 van de heetste CPU'sop deze planeet, dus meestal hebben die er nogal wat koeling op zitten. Ik heb trouwens een Maxtor DMAX60 7200 rpm schijf, en hoor die bijna niet? Vergeleken met een oude WB 10 GB schijf die ik liggen heb vind ik het alles meevallen. Er is trouwens ook een programma van maxtor, waarmee je accoustic managment aanzetten kan, dan schijnen ze ook wat stiller te zijn.
Link naar reactie
Zalman ...!!Plaats een Zalman voor je proc en je hoort hem niet eens draaien...!!Vervang je fan van je voeding voor een Papst ventilator...Plaats noppenschuim BINNENinje kast(wel alleen tegen de kanten zodat je nog een goede airflow hebt.!!) Zet je pc op iets zachts,rubber,stuk vloerbedekking of wat anders....
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...