Ga naar inhoud

MSI K7D


Aanbevolen berichten

Stel ik wil een dual amd systeem. 1. Welke voordelen heb ik daar dan bij? Het kost veel meer, maar levert het wat op in snelheid? 2. En met welke besturingssysteem heb ik daar voordelen mee? 3. Hoe werkt de tweede processor dan? Werken applicaties apart op een processor. Of is dit niet zo makkelijk te stellen? 4. Als ik bijvoorbeeld VMWare draai (virtueel geinstalleerd os) draait VMware dan op de aparte processor? Veel vragen, maar ik hoop dat iemand mij wat duidelijkheid kan geven. Ik twijfel of ik zo veel geld extra moet uitgeven voor een dual systeem terwijl een enkele processor ook erg snel is. Het moet wel winst geven? :grin: [ Dit bericht is bewerkt door: ahbart op 2002-04-15 18:14 ]
Link naar reactie
Wat zou je met zo'n systeem willen gaan doen??? Want zoals je al zei, een normaal systeem is al snel :smile: . Qua snelheid op zich zal het niet zoveel uit maken, alleen je systeem is krachtiger doordat taken over twee processoren verdeeld kunnen worden. Overigens zijn er vrij weinig programma's die duo-proc ondersteunen. Dat zullen vooral zware CAD programma's zijn en dergelijke. Ik dacht Photoshop ook, maar dat weet ik niet zeker. De meeste windows-versies ondersteunen dit niet volgens mij. Misschien win2000 wel...? De alternatieve OSsen (linux bv) bieden die mogelijkheid volgens mij wel. Overigens kun je best windows installeren op zo'n systeem. Het is dus niet zo dat windows niet draait, maar het maakt gewoon geen gebruik van de 2e processor... Dus het zal best winst geven als je zware applicaties draait die van twee proc gebruik kunnen maken. Anders maakt het helemaal niets uit omdat de 2e proc niets doet :grin:
Link naar reactie
Nou op zich wel. Ik wil af en toe win opstarten. En dat wil ik niet door een volledige reboot. Daarom wil ik vmware gaan gebruiken. Maar als ik het goed begrijp zal 1 snelle amd dit ook al moeten doen. En verder zal ik er weinig voordeel aan hebben in de andere processen. Ik ga toch niet zoveel uitgeven om windows te kunnen booten? Dan wordt het toch weer duur. [ Dit bericht is bewerkt door: ahbart op 2002-04-18 13:22 ]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...