Ga naar inhoud

Is het overclocken van een Athlon XP 2100+ boxed edition een


Aanbevolen berichten

Ik heb laatst een PC gekocht met een Athlon XP 2100+ processor, maar het moet natuurlijk sneller. Heeft iemand wat tips over het overclocken van deze processor? Of is het uberhaupt wel een goed idee? Ik zou graag wat tips willen over unlocken, koeling, systeemconfiguratie enz... Er zit 512 MB Kingston Dimm 333Mhz op, voor tips over FSB overclocken.
Link naar reactie
Lees mijn signature eens :smile: Waarschijnlijk levert unlocken bij jou niet veel op, omdat je toch al bijna aan de fysieke grens van die CPU zit. Die paar MHz kan je met de FSB ook wel halen :smile: Wat je nog wel zou kunnen doen is unlocken dan dan 10.5 x 166 proberen te draaien met een KT333 chipset, of misschien nog wat hoger :smile: _________________ [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16255]PC 1[/url] [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16256]PC 2[/url] [url=http://home.quicknet.nl/qn/prive/ma.ansink/OCguide1.htm]BA's overclocking guide v1.0[/url] [ Dit bericht is bewerkt door: BA op 2002-04-14 16:33 ]
Link naar reactie
[quote:e9c6ad61e8] Op 14-04-2002 16:29 schreef Erik den Toom: Ik heb laatst een PC gekocht met een Athlon XP 2100+ processor, maar het moet natuurlijk sneller. Heeft iemand wat tips over het overclocken van deze processor? Of is het uberhaupt wel een goed idee? Ik zou graag wat tips willen over unlocken, koeling, systeemconfiguratie enz... Er zit 512 MB Kingston Dimm 333Mhz op, voor tips over FSB overclocken. [/quote:e9c6ad61e8] Oja, even vergeten, op die processor zit (geloof ik) een vaste cooler, en ik weet niet of die zo goed is.
Link naar reactie
Hele goede vraag! Ik neem aan dat je niet de FSB bedoelt, maar de geheugenbandbreedte. De voornaamste reden dat we nu DDR333 in onze Athlon systemen mogen stoppen is dat het beter werkt - voor de marketing mensen. Lees de nieuwe C!T maar, die straks in de winkels ligt. Daar staat een interessant stukje in over dit onderwerp :smile:
Link naar reactie
Ik denk dat een AthlonXP 2100+ sowieso niet ver komt met overklokken. deze CPU is standaard al heel erg heet. en de 0,18 micron "palamino" core van de AthlonXP is bijna "maxed Out" als je de 1,8ghz haalt (2200+ waarde) dan mag je al heel blij zijn. PC2700 is op dit moment alleen itteresant met een Unlockte CPU. die kan je teminste nog proberen op 333fsb te krijgen.
Link naar reactie
[quote:8503267dc8] Op 14-04-2002 20:06 schreef egslim: Hele goede vraag! Ik neem aan dat je niet de FSB bedoelt, maar de geheugenbandbreedte. De voornaamste reden dat we nu DDR333 in onze Athlon systemen mogen stoppen is dat het beter werkt - voor de marketing mensen. Lees de nieuwe C!T maar, die straks in de winkels ligt. Daar staat een interessant stukje in over dit onderwerp :smile: [/quote:8503267dc8] Hoe weet jij dat? Hardware reviewer geworden?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...