Ga naar inhoud

geheugen...


Aanbevolen berichten

mmm, de hardware wil op dezelfde manier aangesproken worden :grin: kweet het ook niet helemaal. (wel kun je bijvoorbeeld de output van je muis gewoon naar scherm laten komen... is best leuk :grin: moet nog eens wat experimenten uitvoeren met geluid... ik vermoed dat je ongeveer ieder file naar de soundcart kunt sturen :grin:
Link naar reactie
kweenie, ik ben geen driver programmeur :wink: als je dat echt wilt weten... linux kernel documentatie, (kernel vind je [url=http://www.kernel.org]hier[/url] het [url=http://www.xfree86.org]XFree86 project[/url] en nog zo het een en ander. het beste is gewoon dat mobo van je te houden en er een pc omheen te bouwen om vervolgens linux te installeren :grin:
Link naar reactie
Omdat ik linus al helemaal niet gebruik, ik heb het er wel al eens dualboot op gehad (Slackware) maar gebruikte het verder zo weinig dat ik het er maar weer af gehaald heb, vrat alleen maar diskspace :smile: Toen ik het er na veel pijn en moeite op had staan volledig werkend had ik ech tzoiets van "Ja, en nu?" :smile:
Link naar reactie
Micro$choft Windhoos eraf gooien natuurlijk! :grin: op hooguit de gamez na kan alles wat in windows kan ook in linux (wel vaak met een ander proggie) alleen defragmenteren kan niet :grin: maar dat komt omdat het filesystem van linux aanzienlijk beter ontworpen is dan fat16/fat32... (btw, ntfs hoeft ook niet meer gedefragmenteerd te worden)
Link naar reactie
Een vluchtige blik op mijn systeemsspecs leert dat mijn pc voor 90% voor games gebruikt wordt :grin: Dat was dus ook meteen het hele punt, als ik van een briefje tikken naar een game wil, dan wil ik niet elke keer hoeven rebooten. Dat deed ik dus ook niet, en daarom raakte linux wat in het "vergeethoekje" Voor servers vind ik het weer een ander verhaal, voor een puur server systeem, dus niet waar je ook nog eens games op speelt, is het een heel goed systeem, qua geheugen en filesystem managment en stabiliteit etc. Ik kan daar wel meer dingen op zeggen, maar lees de gemiddelde Linux vs Windows flamewar maar eens op na :grin: Trouwens leuk detail is dat linux bij het opstarten je CPU speed in KHz geeft, mijn PC startte dus op met CPU speed: 1200000 KHz :grin:
Link naar reactie
valt dan idd best wel mee. slackware 8 geeft de snelheid iig in mhz weer. 7 heb ik nog nooit geprobeerd. jij hebt er ten minste over nagedacht... maar de meeste mensen - en dat vind ik best erg - hebben niet eens de notie dat er meer bestaat dan alleen maar micro$choft windhoos... jij mag nu overigens niet klagen over blauwe schermen :evil:
Link naar reactie
Ik klaag ook nooit over blauwe schermen, ik zie ze nooit, behalve als ik ze zelf verorzaak :grin: Als je Windows 2000 goed configureerd dan is er verder ook niks aan de hand hoor :smile: Alleen als er iets fout gaat dan krijgt wondows altijd meteen de schuld, terwijl problemen ook best nog wel eens bij de gebruiker kunnen liggen :smile:
Link naar reactie
ow, wacht, dan is dat niet windows-probleem maar een hardware probleem. en dat wordt in princiepe niet door de gebruiker veroorzaakt :grin: aangezien blauwe schermen (voor mij) synoniem is aan probleem in/met windows... vallen dat soort dingen er niet onder. (uitzonderingsclausule 63a)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...