Ga naar inhoud

pentium 4


Aanbevolen berichten

hoi allemaal ik heb een intel 845 moederbord met een intel pentium 4 1500mhz socket 768 processor maar nu heb ik een vraag bij het opstarten geeft hij in het bios 15x100 aan maar dan is hij toch op fsb 100mhz? moet mijn pc niet op 133mhz fsb draaien?? en zo ja hoe stel ik dat in en kan dat schadelijk zijn?
Link naar reactie
Nee, P4 systemen hebben een FSB van 100 MHz. Deze is Quad pumped, dus effectief 400 MHz. Wat jij bedoeld is het datapad naar het geheugen, deze moet idd wel 133 MHz zijn, en dat kan je in de bios ook wel instellen. Deze staat misschien ook wel al op 133, maar dat zie je dan nioet bij het opstarten, omdat hij alleen de FSB weergeeft. Als je namelijk de FSB op 133 MHz zaet, dan loopt je CPU op 15x133= 2000 MHz. (misschien ook geen slech idee, maar je moet nog maar afwachten of je dat haalt :grin: )
Link naar reactie
Dat komt omdat bepaalde onderdelen van je pc de hogere snelheid niet aankunnen. Dan wordt 'ie instabiel en dan krijg je vastlopers enzo. In principe kun je alle op de markt verkrijgbare onderdelen wel op een hogere snelheid laten lopen. Maar de slechte qualiteit zal slechts een kleine verhoging aan kunnen, goede zullen behoorlijk veel kunnen hebben. Maar er is altijd een grens, en die heb je blijkbaar bereikt/overschreden :smile: Dus 1 stapje terug en kijken of het werkt (zitten er nog waarden tussen die 1785 en 1695?)
Link naar reactie
hallo allemaal laats had ik mijn vcore verhoogd van 1.7 naar 1.8 en toen kon ik mijn pentium 4 1500mhz wel naar 1.8ghz overklokken maar als ik virtua tennis ga spelen dan krijg ik halverwege een blauwe scherm met tekst erop en ik zag het woordje beeldscherm, ik gebruik windows xp dus het is niet een blauwe scherm van windows me , 98 enz. die blauwe scherm kreeg ik dus 1 seconde te zien en toen ging mijn pc zichzelf opnieuw opstarten heeft het wat met de videokaart te maken? moet de agp core ook omhoog?
Link naar reactie
Vcore voor de AGP kaart kan je niet instellen. Als het tijdens een zware game gebeurd, en steeds na een tijdje spelen, dan is de kans groot dat je een temperatuurprobleem hebt. Krijg je ook BSOD's tijdens het afspelen van DivX bijvoorbeeld? Dan heb je meer Vcore nodig, of je hebt de FSB te hoog staan, en je geheugen trekt het niet. Tenslotte kan het ook nog een simpel videodrivers probleem zijn :smile:
Link naar reactie
Dat kan wel, maar als je alleen je CPU geOC'ed hebt, dan maakt dat voor de videokaart niet uit. Als je de Vagp iets hoger zet heb je kans dat de core van je videokaart een paar mhz harder wil, al heb ik nooit veel effect gezien daarvan. Vagp kan je meestal verhogen om een stabieler systeem te krijgen als je bv problemen met de videokaart hebt.
Link naar reactie
Ja ik. Lijkt het me niet wat onverstandig om zo te zitten wroeten met jouw processor. Dit is absoluut geen verwijt maar wat me opkomt. Ik heb ook een Pentium 4 1500 MHz maar dan met RIMM (i850 chipset). Ik heb mijn Pentium 4 op 2000 MHz gekregen (10 minuten) terwijl Windows stabiel werkte! (Ik heb dan ook een zware zahlmann koeler). Dit deed ik alleen maar om te kijken naar de stabiliteit van de processor. Nu loopt het dingetje weer keurig op 1500 MHz en 1.75 volt. De techniek van overclokken was eigenlijk bedoeld voor stabiliteitstesten in de fabriek. Een processor die gereleased wordt moet op 120% capacitiet kunnen werken. In mijn geval was dat 133% wat zeer goed is. Een processor die niet op 120% kan lopen is eigenlijk niet geschikt voor verkoop.
Link naar reactie
Die 120% is geen vastgestelde norm hoor, er zijn er zelfs veel die het niet halen. Dan zou een AthlonXP 2100+ op 2000 Mhz moeten kunnen draaien zonder gekke dingen, dat kan je dus mooi vergeten. Met PIII 1 GHz CPU's moet je ook al mazzel hebben als hij op 1200 MHz draaien wil. (geen tualatin)
Link naar reactie
Correct de 27.42 drivers zijn het beste Ik draai op mijn Leadtek kaartje ook de 27.42 drivers en ben er erg over te spreken. als http://www.guru3d.com niet werkt probeer ze dan hier te downloaden: http://www.reactorcritical.com http://www.m3dzone.com http://www.3dchipset.com een van die sites doet het vast wel :grin:
Link naar reactie
[quote:c6ff2d6edf] Op 28-03-2002 18:39 schreef BA: Wat jij bedoeld is het datapad naar het geheugen, deze moet idd wel 133 MHz zijn, en dat kan je in de bios ook wel instellen. Deze staat misschien ook wel al op 133, maar dat zie je dan nioet bij het opstarten, omdat hij alleen de FSB weergeeft. [/quote:c6ff2d6edf] Moet mijn datapad dan op 166 staan met PC2700 geheugen? Ik ga mijn FSB wel op 166 zetten. Als dat moet, waar kan ik dat dan instellen?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...