Ga naar inhoud

goede score ?


Aanbevolen berichten

Hallo, Op mijn onlangs aangeschafte pc ben ik de 3dmark2001SE gaan draaien. Mijn score is 8400, is dit voldoende? mijn systeem: XP2000+ (1,67@1,75) msi k7t266 pro2 512 ddr leadtek geforce3 ti 200 64mb 2x maxtor 40gb 7200 rpm. (45c stressed):-) [ Dit Bericht is bewerkt door: try-it op 2002-03-22 23:29 ]
Link naar reactie
Door een lagere temperatuur kan je een hogere OC halen. CPU's zijn van oa silicum gemaakt, dat is een halfgeleider. 1 van de eigenschappen van halfgeleiders is dat ze beter werken bij lagere temps, daardoor overklokt hij ook beter. Als je koud start met 24c betekend dit natuurlijk niet dat hij ook daadwerkelijk 24c blijft. Tijdens het opstarten wordt de CPU namelijk ook behoorlijk belast, waardoor de temp snel oploopt. Overigens is het helemaal niet gezegd dat het aan je temp ligt, het kan ook nog zo zijn dat je geheugen het niet trekt, of dat je meer voltage nodig hebt.
Link naar reactie
momenteel draait de pc op 1,76ghz stabiel. FSB op 141 staan bij 1,85volt. Afgelopen vrijdag net van koeler veranderd. Ik had eerst een koelermaster die standaard bij Paradigit gemonteerd is (geen idee welk typ), nu een Spire 5E34B3-H. Temp. zakte trouwens niet gek veel tegen mijn verwachting in, ca. 3 celcius. Ben inmiddels wel benieuwd geworden of er een koeler is die echt zoden aan de dijk zet!
Link naar reactie
Las eff deze topic 'k wou dat ik zo'n temp had. 'k ben wel goede koeling nodig.. Heb een xp2000+ met geforce 3 ti 500. Stressed 65 graden. jah ik weet dat het hoog is maar d'r zit een sterke cpu koeler in een een case fan. Weet alleen niet waar het aan ligt. niet an de koelpasta, niet overgeklokt. BTW iemand trouwens idee voor super cpu koeler. Mijn temp moet omlaag. Krijg nu nog zwaardere koeler als de temp dan nog hoog is tijd voor een nog zwaardere superorb of zoiets. _________________ --------------------------------------------- Welke wielrenner werd "de das" genoemd? [ Dit Bericht is bewerkt door: Sikkens_Software op 2002-03-24 12:43 ]
Link naar reactie
Ik heb zelf een Zalman cooler waar ik ontzettend blij mee ben. Hij maakt bijna geen lawaai en als ik me AthlonXP 1800+ op 2000+ draai met 1.85 Vcore dan heb ik een temp van Circa 43 graden. Dat ding houd de boel cool en is nog redelijk stil ook wat wil je nog meer. Hiervoor had ik een Coolermaster coolertje en dan zat ik met 1900+ waardes al op 58 graden. Kijk in "my system" voor het exacte type cooler. http://www.zalman.co.kr is hun Koreaanse website.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...