Ga naar inhoud

Temps omhoog na nieuwe kast


Aanbevolen berichten

Ik heb eergisteren mijn nieuwe bigtower geplaatst en deze ook uiteraard ingericht. Ik had een aopen miditower, deze temps waren als volgende: MB 30 CPU 36 IDLE Nu in mijn nieuwe kast, die veel ruimer is!!! MB 35 CPU 42 Hoe komt dit? werkt het echt beter om bovenin de kast een koeler te plaatsen? Ik had een extra koeler op uitblazen bij mijn aopen kastje, zou dat het verschil uitmaken? Nu heb ik een koeler voor zoon weetikhoeveel gaatjes aan de achterkant, zoieso ga ik dat gat uitzagen verder. Daarachter bevindt zich een rek met 2 hd's direct achter de koeler. Kan het zijn dat hierdoor geen warme lucht wordt afgevord naar buiten? Ik heb genoeg airflow in mijn kast verder, op de grond heb ik een koeler staan en op mijn hd en eentje naar beneden gerocht op een hd geplakt. Airflow zat in ieder geval. Help, wie weet een oplossing cq tips!
Link naar reactie
Wees eens wat duidelijker over hoe en waar je fans nu zijn gemonteerd en in welke richting ze blazen.... ik krijg de indruk dat je nu weliswaar wat lucht verplaatst, maar geen fatsoenlijke doorstroming hebt en de lucht binnen de kast houdt. Warme lucht circuleren heeft geen zin. Het is zaak om lucht van buiten de kast naar binnen te halen met een intake fan en deze lucht via een outlet fan weer naar buiten de kast te brengen. Standaard methode is onderin de kast aan de voorzijde de lucht aanzuigen en boven in de kast aan de achterzijde uitblazen. Uiteraard zijn hier vele varianten op. Veel mensen halen juist hun lucht van de achterkant naar binnen en trekken deze over de heatsink van de CPU weer naar buiten.... er zijn mogelijkheden zat dus.
Link naar reactie
Bovendien heb je met een andere kast waarschijnlijk ook een andere luchtstroming. De case temp wordt maar op 1 punt van het mobo gemeten, dus als die net iets minder flow krijgt, dan kan je temp dus alweer stijgen :smile: Verder moet je idd heel snel dat rooster voor die fan weg halen, dat is een hele grote belemmering voor de airflow. De fan draait wel, maar verplaatst bijna geen lucht. Verder maken idd, zoals Tweaker al zegt, de fans in je kast zelf niks uit, als die alleen lucht in je kast verplaatsen wordt het er niet koeler van.. Je moet dus echt een goede intake en outtake fan hebben :smile:
Link naar reactie
Hoi BA, idd gaat die airflow erg naar beneden, dat merk je wel goed! Die kleine gaatjes worden dus morgen iets gedremeld!!! tot een groot gat En ik heb zoon vermoeden waardoor de temp zo veel lijkt. en ook is op dat punt... Een aantal ide kabels zitten in de weg, en mijn voeding hangt erboven. onder de heatsink heb ik mijn agp slot met de geforce2 64MB, die geeft erg veel hitte af. Daarentegen was bij mijn vorige kast de extra fan onder mijn voeding, dus direct boven de heatsink, dus dat werkte wel. nu boven mijn voeding, aan de andere kant van mijn kast zeg maar. Dus nu ga ik zoieso een gat maken in de zijkant van mijn kast en daar een plexiplaat voor maken + blauwe ccfl, was ik toch al van plan. mooi meteen een extra casefan in die zijkant, precies boven mijn hitteplek!! dat zal wel helpen! Verder heb ik op mijn harddisks een koeler zitten, bovenaan de kast. en de andere disk ook een koeler. bovenin kast erg veel airflow verder, maar wat je zegt, idd geen lucht vanaf buiten aangetrokken. daar wordt wat aan gedaan binnenkort. Zijn mijn temps trouwens erg aan de hete kant, of valt het mee? MB 35 CPU 42 IDLE stressen loopt de cpu richting 50 toe. Bedankt voor de replys, enne MODSE
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...