Ga naar inhoud

problemen met Asus A7V266-E en AMDXP1800


Aanbevolen berichten

Ik heb net een A7V266-E moederbord met een AMD XP1800 proc. en als ik windows start loopt hij steeds vast, heb alles al geformateerd maar zonder resultaat, ook in windows loopt hij regelmatig vast, ik heb ook 256 mb kingston geheugen en een Diamond v770 ultra videokaart, weet iemand hier een oplossing voor? (oh ja, en me proc is 58 graden ongeveer) [ Dit Bericht is bewerkt door: J.F. op 2002-03-21 19:25 ] [ Dit Bericht is bewerkt door: J.F. op 2002-03-21 19:27 ]
Link naar reactie
1) Hoe wordt de temperatuur gemeten? Door een diode in de CPU, of vanaf de buitenkant? Heb je misschien veel of juist geen koelpasta gebruikt? 2) Controleer het voltage op de 5V rail op momenten dat je de CPU belast. Het voltage mag niet te ver inzakken. Bij minder dan 4,8V heb je een echt probleem, maar iets daarboven is het ook al niet lekker. 3) Zoek een programma om je geheugen te testen. Vooral als je pc ook vastloopt op momenten dat je niets doet is de kans groot dat de geheugenmodules niet goed werken. Tragere geheugentimings helpen dan soms ook.
Link naar reactie
Ik heb dezelfde componenten als jij, en ik had in het begin stabiliteitsproblemen door hardwareconflicten. Dit hoewel ik in apparaatbeheer geen problemen zag. Het neemt enorm nauw in welke PCI sloten je welke kaarten steekt. Misschien heb jij daar ook last van. Kijk eens in de IRQ tabel in de mobo-handleiding. Vanavond kan ik je nog wat goede links naar A7V266E sites geven om problemen op te lossen.
Link naar reactie
Hogere voltages op DIMM's vinden ze vaak juist wel lekker, ook willen ze vaak op een hogere snelheid lopen met meer voltage. Het enige is dat je ze bij extreem hoge voltages (boven 3.0V bijvoorbeeld) door kan laten fikken. Je temperatuur is behoorlijk aan de hoge kant, maar als je normaal desktopwerk doet, zou die veel lager moeten zijn. Crasht hij bij het opstarten en onder hoge belasting? Check dan je koeling en 5V voltage. Crashed hij random? Check dan je geheugen, en de Vcore setting, die moet 1.75V zijn. Normaal kan je ook proberen om die nog wat te verhogen, maar aangezien je CPU al vrij heet wordt, zou ik dat in dit geval maar niet proberen. Probeer anders ook, zoals hierboven al gezegd wordt, om je bios op fail-safe settings te zetten. Als ik op 1 van de mogelijkheden gokken mag, dan zou ik zeggen dat je temperatuur te hoog is. Als die 58c in bios gemeten is, dan is dit nog niet onder volle belasting, daar kan je rustig een graad of 5 tot 10 bij optellen. Probeer eventueel ook eens een tijdje met de kast open te draaien, kijken of het dan beter gaat.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...