Ga naar inhoud

Coolerfan probleem?!


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een Athlon XP 1800+ processor, met een Spire coolerfan. Nu komt het volgende regelmatig voor: Als ik mijn PC opstart/aanzet, dan krijg ik regelmatig de melding dat de coolerfan niet aanstaat, en of ik om veiligheidsredenen de pc uit wil zetten! Ik kies dus voor uitschakelen, om 10 seconden later de pc weer aan te zetten, maar krijg nu geen melding! Ik heb gecontroleerd, of de cooler goed was aangesloten, en of het draad niet gekneld zit etc. Dit alles is in orde, maar toch krijg ik nog steeds van deze meldingen! Kan ik ergens instellen dat ik als eerste de ventilatoren van de systeemkast kan laten aanslaan? Zo ja, hoe, want ik vind dit een vervelend verschijnsel (net een hypermoderne pc samengesteld, om vervolgens met zo`n lullig ventilatortje een probleem te krijgen). Hopelijk weet iemand een oplossing! Bedankt alvast!
Link naar reactie
Heb je al gecontroleerd of de fan ook daadwerkelijk draait als je de PC opstart? Soms hebben moederborden in sommige bios revisies idd dat ze 0 RPM aangeven, terwijl de fan gewoon draait. Misschien een oplossing als het aan het draadje zelf ligt: Heb je een casefan met een RPM kabel? Sluit die dan op de CPU FAN header aan, en de CPU fan op de header van de casefan. Dan krijgt de bios mooi het toerental van de casefan door, en ben je van dat gedoe af. Als je RPM meting van de CPU koeler dan geen signaal geeft heb je ieg niet die irri melding bij het opstarten.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Ik heb ook net zelf een pc gebouwd, een msi kt3 ultra, met een athlon xp 1800+ thermalake vulcano 7 cooler en ik krijg ook af en toe de melding dat de cpu cooler isn't running, maar hij draaid wel, zodoende gewoon in het bios het decteren van de cooler uitgezet, ik luister gewoon of hij het doet, waarom zo hij het niet doen!!!!!!!!!1
Link naar reactie
Spire fans zijn vrij goed, zelf heb ik er acht in gebruik en geen negatieve ervaringen mee. Jouw probleem is mij ook een keer overkomen, oplossing nummer 2> haal een verloopstekker naar zo'n dikke, witte plug en doe hem daar in, en sluit js cpu cooler aan op de fan cooler, weg probleem. Scheelt trouwens ook in de luchtdoorlaatbaarheid van de omgeving rond sommige moederborden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...