Ga naar inhoud

Vraag nieuw mobo


Aanbevolen berichten

Waarom een Pentium 4 en geen AthlonXP? Niet dat een Pentium 4 niet goed of snel is hoor maar een AthlonXP bied voor minder geld een snellere CPU. Als je Persé een P4 wil kun je het beste gaan voor een moederbord met i850 geheugen en Rdram. dat is wel wat duurder maar dan haal je de maximale performance uit een Pentium 4. Rdram is ook niet veel duurder meer als DDR sdram. Sdram en DDR ram is pure castratie van de P4 performance. Als je een Pentium 4 neemt zorg dan dat je een P4 1,6 of 1,8 met een "Northwood" core heb. Die kan je herkennen aan de 512KB L2 cache die ie heeft. Deze P4 is sneller dan de Oude P4 en makkelijker over te klokken mocht je dat interesseren. [ Dit Bericht is bewerkt door: GeForce Mike op 2002-03-17 16:21 ]
Link naar reactie
Ik zou sowieso een KT266A of KT333 chipset nemen. Bijna alle mobo's met deze chipset zijn erg stabiel, en qua snelheid verschillen ze niet veel van elkaar. Ik zou zelf dus meer naar de features en prijs kijken, wat wil je er bijvoorbeeld op hebben, wel RAID, geen RAID etc. Het nadeel van de KT333 is alleen dat je er relatief duur PC2700 geheugen voor nodig heb, als je met gewoon PC2100 geheugen werkt is de snelheidswinst nagenoeg nul, met PC2700 is hij enkele procenten sneller als de KT266A. Zelf heb ik goede ervaringen met de Epox 8KHA+, alleen als je een GF4 of R8500 wilt gebruiken dan zou ik dit mobo niet nemen.
Link naar reactie
Zoals BA al aangeeft een met een KT266a chipset of KT333 Ik zou echter PC2100 DDR geheugen nemen en geen PC2700. PC2700 aka DDR333 is namelijk het geld niet waard. tenzij je wil gaan overklokken. de volgende merken leveren erg goede en stabiele KT266a moederborden: Abit Asus Soltek Soyo Shuttle Epox MSI DFI Ik zou voor Abit gaan die zijn wel duur maar hebben ongeloofelijk fijne en stabiele Moederborden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...