Ga naar inhoud

cooler master voor AMD


Aanbevolen berichten

Hallo, Graag jullie advies. In mijn PC zit een AMD 1.1 op MSI K7T pro 2-A moederbord. Ik vind echter het lawaai van de fan inmiddels niet meer om te harden (staat in de huiskamer). Heb gelezen in Computertotaal test van Cooler Master DP5-7H53F-OC en op de site van Cooler Master bieden ze ook type DP5-6131////c aan. Vraag: - Zijn deze koelers geschikt voor mijn processor? - Welke kan ik het beste kiezen? - levert het plaatsen nog problemen op? - Kan bij het vervangen het moederbord op zijn plaats blijven? Bedankt alvas voor het meedenken. Teejoo
Link naar reactie
Ze zijn beiden geschikt voor je CPU, maar ik zou de DP5-7H53F-OC nemen. Deze heeft een betere fan, meer CFM's en een lager toerental, waardoor deze waarschijnlijk minder irritant klinkt, en ook nog eens beter koelt. Het aantal decibellen is wel het zelfde, maar vaak is een lagere toon minder storend. Plaatsen levert weinig problemen op, je moet alleen wel voor een paar dingen oppassen. Je moet altijd de sticker op de onderkant verwijderen. Verder moet je de koeler is los, zo vlak mogelijk op de core zetten, en dan pas de clip vast zetten. Of je moederbord eruit moet, dat hangt van de ruimte af die je hebt. Zelf deed ik het vaak niet, omdat ik er wel bij kon. Heb je echter weinig ruimte, dan zou ik hem er even af halen.
Link naar reactie
BA, tuurlijk moet je de sticker verwijderen, maar wil je dan wel ff erbij vermelden dat hij een dun laagje koelpasta moet gebruiken ! :wink: Het plaatsen van eenk koeler op een thunderbird moet wel voorzichtig gebeuren en zonder gewrik, de core van de processor beschadigd namelijk vrij snel. Het is wel beter om dat allemaal buiten de kast te doen, zodat je er goed bij kan. Neem ook een goed passende schroevendraaier om de klem vastte klikken. Bij twijfel, laat iemand het doen, is toch zonde een processor van een paar honderd euro gekraakt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...