Ga naar inhoud

Welk mobo te kiezen??


Aanbevolen berichten

Mja, heb je ook bepaald merk of chipset in gedachte? Zelf heb ik even de Epox 8KHA+ gehad, dat ding was heel erg stabiel, alleen niet helemaal compatible met mijn R8500. Verder was het een goed board, ook niet al te duur. Buiten de Radeon problemen om is hij bij mij niet 1 keer gecrashed.
Link naar reactie
Dan zou ik id voor de Epox 8KHA+ gaan, of voor een Soltek S75DRV4 of DRV5 gaan. Ik weet niet of je nog onboard RAID wilt hebben oid, dat heeft de Epox bijvoorbeeld niet. Het merk mobo maakt trouwens niet zo heel veel meer uit tegenwoordig, jij hebt dan toevallig net pech met die MSI, maar meestal zijn de meeste merken wel behoorlijk stabiel.
Link naar reactie
Met MSI heb ik ook niet de beste ervaringen. Ik heb nu drie verschillende typen onder handen gehad, en slechts een daarvan deed precies wat-ie moest doen. Mijn ervaring: MSI brengt nieuwe modellen uit voordat de kinderziekten zijn opgelost. Koop je een latere versie dan zijn de problemen opgelost. Ik zal wel verwend zijn door m'n A7M en K7V :smile:
Link naar reactie
De winst van een Dual bord is alleen merkbaar in programma's welke dual systemen ondersteunen, voor games maakt het geen moer uit. Kijk gewoon bij je winkel welke kt266akt333 moederborden ze hebben en kijk welke specs hij heeft. Zoek dan de degene welke het meest aan je wensen voldoet uit. Ik ben bv. gegaan voor een DFI, voor de prijs en de onboard RAID. Soltek, epox, abit, asus, etc. allemaal goed, alleen de ene is wat duurder dan de ander (komt ook door de naam)
Link naar reactie
Moet ie alleen maar stabiel zijn of wil je er ook mee kunnen overklokken ? Wil je ook kunnen overklokken, dan zou ik gaan voor een Gigabyte GA-7 VTH+ die heeft de prima VIA KT266A chipset(met extra koelFan), is lekker ruim opgezet, 3 DDR slots, heeft een DUAL-BIOS, het perfecte Easy-tune III, LAN onboard, ATA133 en de Creative C5880 4-kanaals sound chip. Ik heb hier goeie ervaringen mee.
Link naar reactie
MSI is ook niet in alle gevallen slecht, bij de een loopt ie onstabiel en bij de ander zoals hierboven heel erg stabiel. Ik heb in het verleden ook een MSI plank gehad die erg stabiel was met een Athlon "classic" 500mhz. Wat overklokken betreft. tegenwoordig kan je met erg veel moederborden aardig overklokken. kijk anders is [url=http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1578]HIER[/url]voor een test van een aantal moederborden met een KT266a chipset. Uiteraard kun je ook voor een Chipset van SIS of nVidia gaan. Wat zijn je eisen voor een nieuw moederbord? Stabiel dus op nr.1 maar verder? Veel features? Makkelijk overklokken?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...