Ga naar inhoud

chaintech 6btm +tekram


Aanbevolen berichten

hoi ik heb eem MB.chaintech en daar een tekram scsi-adapter dc 310 in gezet maar tijdens het opstarten krijg ik de melding boot rom not installed en stop het opstart proces weet iemand de juiste instellingen om de adapter te overbruggen? info.HD.aan ide poort tekram voor scsi brander PS. spullen komen van abit be6II zonder probleem.
Link naar reactie
denk dat je het ook zo bedoeld slashhead, maar je antwoord is niet geheel duidelijk.... deze melding verschijnt als er aan een scsi-controller met eigen bios geen HD is aangesloten waarvan hij kan booten. het enige wat het betekend is dat hij het bios niet geladen heeft omdat dat voor het aanspreken van b.v. een cd-rom niet nodig is. normaal moet hij daarna gewoon door starten! tenzij de instellingen in het bios zoals boven al vermeld niet goed ingesteld staan...... [ Dit Bericht is bewerkt door: micky.g op 2002-03-16 21:02 ]
Link naar reactie
Ik kon me vaag iets herinneren. Ik had ook een dergelijk kaartje waarop een BIOS zat waarmee ik niet een system boot kon doen. Het had te maken met de BIOS versie van het bewuste SCSI kaartje. Ik had versie 1.x ofzoiets en dan kon je gewoon niet booten met die kaart. Er zijn van dit SCSI plankje verschillende types met gelijke benaming in omloop. Aan de andere kant, als ie altijd goedwerkte in de ene plank, waarom zou je dan ineens de BIOS van de Tekram moeten wijzigen voor de Chaintech. Vandaar mijn vraag over boot volgorde op het moederbord. Ik dacht dat daardoor e.e.a. mis kon gaan bij hem.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...