Ga naar inhoud

PIII 500


Aanbevolen berichten

Ik heb hier een pc staan met een asus p2b agp moederbord en een PII350 processor. Volgens het boekje van het moederbord, kan hier maximaal een PIII 500 processor in. Die wil ik dus aanschaffen, maar hier in de buurt(Katwijk-Leiden) is hij bijna niet te krijgen. Ik heb wel een adres die zo'n processor heeft liggen, maar ik schrok nogal van de prijs van 225 euro(of is dit een normale (nieuw)prijs?). Weet iemand nog een zaak bij mij in de buurt(Katwijk/Leiden) die verouderde(maar geen 2e hands)hardware verkoopt? Alvast bedankt
Link naar reactie
Hoi, Ik heb hetzelfde mobo + proc. Ik vraag me af of het verschil tussen die PII350 en PIII500 wel zo groot is... Zeker voor die prijs. Wat je ook kunt overwegen is het overclocken van je processor. Ik kreeg mijne vrij gemakkelijk op 402 MHz, wellicht dat je met een hoger voltage nog wat verder kunt komen. Dat scheelt in ieder geval wel een stukje, en het kost niets (tenzij je de boel verne*kt :grin: ). En anders zou ik idd een ander mobo + proc overwegen. Groetjes, Ed
Link naar reactie
Hoi, Dat kan inderdaad. Probleem is alleen dat je aan die 100 MHz FSB vast zit vrees ik. Bij de ASUS P2B is de FSB en multiplier via jumpers in te stellen. Met een BIOS upgrade worden idd nieuwere processoren ondersteund, maar de grens wordt bepaald door de FSB en multiplier. Er zijn PIII op de markt (geweest?) met een snelheid van rond de 900 MHz en een FSB van 100 MHz. Alleen hebben die volgens mij ook een ander slot zodat je ook een slotconverter nodig hebt... Daarnaast vraag ik me af of je multiplier dat haalt en hoe het met het voltage zit. :roll: Ik heb hier ook wel eens naar gekeken maar het is nogal een puzzel. Ik heb het dus maar laten zitten. Mijn pc draait nog behoorlijk goed, en tegen de tijd dat 'ie voor mij echt te traag wordt koop ik een hele nieuwe. Heb je ook meteen echt iets snellers... :grin: BTW 2000e post :cool: :lol: Groetjes, Ed
Link naar reactie
Hoi, Misschien een overbodige vraag, maar hoeveel mb geheugen heb je eigenlijk??? Want op mijn vorige stage stond een PIII450 met slechts 64 mb ram en die kon absoluut niet op tegen mijn PII350 met 192 mb ram :razz: Wellicht dat je met een simpele en goedkope geheugenuitbreiding (als je 64 mb hebt zet er dan bij voorkeur bv. 128 bij (128 is veel beter dan 64, zeker bij de huidige prijzen)) al heel veel scheelt... Want nu kost 128 mb rond de 50 EURO denk ik, afhankelijk van het merk. (2 jaar terug heb ik nog 350 gulden betaald voor zo'n uitbreiding :evil: ). Groetjes, Ed
Link naar reactie
Voor 175€ heb je een 800MHz Duron + moederbord - geheugen kun je hergebruiken. Ik weet niet hoe duur PIII tegenwoordig is, maar als je rekening houdt met alle beperkingen (Coppermine ondersteuning? welke kloksnelheid ondersteunt het mobo maximaal? geen 133MHz FSB) en slotconverters dan kom je waarschijnlijk duurder uit.
Link naar reactie
[quote:acc2ef804f] Op 15-03-2002 19:29, schreef Katwijk: eenieder bedankt voor de reacties totzover. PC heeft 128mb geheugen. Een nieuwe PC is dit jaar nog niet aan de orde, vandaar dat ik probeer om mijn huidige pc wat te moderniseren om(hoofdzakelijk) de tegenwoordige spellen te kunnen spelen. [/quote:acc2ef804f] Dan zou ik, zoals al door velen voor mij gezegd, voor een nieuw mobo/proc gaan. Eenmalig iets meer uitgeven voor een 1GHz celeron/duron met passend mobo levert je uiteindelijk veel meer plezier op. En zo veel kost nu ook weer niet.
Link naar reactie
Idd, ik ga met de bovenstaande meningen mee. Als je aan dingen als slot converters gaat beginnen, en je moet ook nog ergens een PIII met 100 MHz FSB kopen, dan zijn de kosten denk ik bijna net zo hoog als een Duron + ECS combo. Dat heeft ook als voordeel dat de chipset veel nieuwer is, en bijvoorbeeld ook support heeft voor ATA100 en dat soort dingen. Als alternatief kan je misschien wel een celeron 900 oid kopen, met een slotconverter, celly's zijn ook niet zo heel duur. Alleen loop je dan wel de kans dat het idd niet werkt, omdat jouw mobo misschien geen 9x multiplier ondersteund. Als je het gaat proberen heb je in ieder geval een biosupdate nodig, om hogere multipliers mogelijk te maken, en voor ondersteuning van de coppermine core's. Verder moet je mobo idd ook de juiste Vcore kunnen leveren, als alternatief kan je een converter gebruiken waarop je de spanning instellen kan.
Link naar reactie
Hoi, Als ik het nu nog even bekijk, zit ik fout met die FSB van 100 MHz. Want die kan bij de ASUS P2B wel hoger... (iets van 140 MHz). Probleem is echter wel volgens mij dat je geen PCI devider in kunt stellen, zodat je kaarten het wellicht niet trekken. Daarnaast heb je een grote kans dat je geheugen het niet trekt... Die slot-converter zit je in ieder geval zowiezo aan vast. :sad: Groetjes, Ed
Link naar reactie
P2B is toch een BX board? In dat geval trekt het mobo de 140 MHz FSb wel, en er is ook wel een PCI 1/4 divider, maar er is geen AGP 1/2 divider. Als je dus op 140 MHz draait, dan loopt je AGP bus 93 MHz ipv 66 MHz... Dan moet je best een behoorlijke grafische kaart hebben die dat trekt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...