Ga naar inhoud

Advies gevraagd Mobo met deze specs !


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, Wordt toch eens tijd voor een upgrade, m'n chaintech 6BTM board met PIII CPU is niet echt een 'video-encoder' monster ! Veel gelezen op het net, tests en vergelijkingen, maar nog steeds twijfels over welke te kopen. Wellicht dat hier wat goede adviezen gegeven kunnen worden als je onderstaande specs in ogenschouw neemt. Mobo moet het volgende ondersteunen : - AMD XP CPU (1700+) - DDR geheugen (initieel 512 Mb) - RAID on board - Ethernet aansluiting on board - Overklokbaarheid is gewenst, maar geen must (ik ben geen turbo tweaker) - USB 2 zou grappig zijn, maar een USB 2 PCI kaart kan later ook nog - Min. 5 PCI slots - Sound on board voor mij totaal onbelangrijk (ik zet 'r een Audigy in, deze heeft nl ook Firewire en dan hoef ik m'n Pinnacle DV board er niet in te prikken) - Stabiel - GFX on board niet belangrijk, het AGP slot moet vol ! - Goede performance (hoeft niet het snelste te zijn) - Prijs zo rond € 150 - 180 En wat wil ik ermee ? Vooral video bewerking (DV Firewire) en zo nu en dan een spelletje. Maar ik zal eerst een advies aan mijzelf geven, ik zou gaan voor een Soyo SY-K7V Dragon Plus !!! Maargoed, de nieuwe mobo's vliegen om je oren en dus is dit de perfecte plek om mijn keuze af te schieten !
Link naar reactie
Dit zie ik staan bij mijn leverancier [quote:1fa0b78036]MSI K7T 266 PRO2-RU. Nieuwste MSI bord met Via KT266A chipset en RAID controller on board! USB 2.0! ATX, 1 x AGP slot en 5 x PCI, Audio On board. [b:1fa0b78036] Let op: dit bord is NIET compatible met de GF4 MX440 kaarten [/quote:1fa0b78036][/b:1fa0b78036] 182 Euro daar. [url=http://www.tweakers.net/pricewatch/21798]hier staat hij toch aardig goedkoper.
Link naar reactie
Okey allemaal leuke boardjes.... In de specs van de MSI zie ik staan : Integrated Faster Ethernet LPC. (Optional CNR card support) Betekend dit dat deze alleen de optie hiervoor heeft of zit er dan daadwerkelijk een aansluiting op. En is dit dan dezelfde aansluiting die nodig is voor een extern EthernetModem (MXStream, Alcatel) ?
Link naar reactie
[quote:3941cfcb97] Op 14-03-2002 11:44, schreef Xymox: Maar ik zal eerst een advies aan mijzelf geven, ik zou gaan voor een Soyo SY-K7V Dragon Plus !!! [/quote:3941cfcb97] Deze heb ik ook besteld. Ik heb hem bij me leverancier al draaiend gezien, Hij heeft z´n AthlonXP 1800+(1533mhz) op 2000+(1667) draaien, en heel erg stabiel. plankje is ook heel erg compleet en heeft 5 pci sloten en On-board LAN.
Link naar reactie
Nou, ik denk dat ik eruit ben. Bij nader inzien is de Audigy toch teveel overkill voor wat ik belangrijk vind voor de geluidsmogelijkheden (ik heb nu nog een oude ISA SB 64AWE). Maar voor de toekomst is meerkanaalsgeluid toch wel leuk ! Na alle reviews gelezen te hebben kom ik tot deze conclusie : Soyo dragon - Loopt mee in de top qua performance - stabiel board - Meerkanaals geluid -> geen Audigy nodig - LAN on board -> kan ik m'n NIC verkopen - Geen Firewire, dus m'n DV board moet erin - RAID - Goed overklokbaar - Geen USB2 (but who needs it yet) Als ik de MSI hier tegenover zet (zonder meerkanaals geluid, zonder LAN) dan heb ik met de Soyo zeker 1 PCI meer vrij. Dus voor mij wint de Soyo op punten (geen knok-out) !
Link naar reactie
Wil je dat moederbord op korte termijn hebben of kun je nog wachten tot eind april begin mei? Ik was op CeBit 2002 en daar zag ik de Soyo Dragon Ultra voor de AthlonXP Dit was het zelfde bord alde de Soyo Dragon Plus maar dan met een KT333 chipset en Onboard ATA-133 Raid controller ipv ata-100 en ondersteuning voor DDR333 en USB2.0. Plankje zag er wel mooi uit. ik heb echter geen geduld dus ik ga gewoon voor de Plus variant.
Link naar reactie
[quote:4c1f4e284a] Op 17-03-2002 16:48, schreef Xymox: Dat is een goede tip. Ik kan best nog even wachten, die ultra is het wachten wel waard ! thx [/quote:4c1f4e284a] Als je kan wachten is dit een erg goede keuze, Zeker omdat jij ook graag USB 2.0 erop wou. Ik wou dat ik er ook op kon wachten, dan had ik die ook genomen.< Er was overigens ook nog een Special limited edition van die plank. Precies de zelfde specs maar de kleur van het moederbord was geheel Zilver. niet dat het enig nut heeft maar het zag er wel heftig uit :grin: :grin:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...