Ga naar inhoud

problemen met geheugen in nieuw systeem


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, Ik heb pas een nieuw Mobo en Cpu gekocht, de MSI K7T266 pro2 RU met de AMD XP 1900. Ik heb hier ook nieuw DDR geheugen ingezet. 2 simmen van ieder 512 mb, dus 1 gb totaal. Alleen met de 1 gb geinstalleerd start windows nog maar moeilijk op, wordt de vga kaart niet meer ondersteund, en loopt de pc continu vast. als ik 1 sim eruit haal, en op 512 mb draai, loopt het systeem perfect. Ik draai ( nog ) op windows ME, en ik vroeg me af of ME wel 1 gb geheugen ondersteund. weet iemand dit ? en kan win 2000 er wel mee werken ? win XP is geen optie voor my. alvast bedankt.
Link naar reactie
windows ME loopt moeilijk met meer dan 512mb, daar zijn echter wel oplossingen voor. (zie microsoft....). maar dat komt er op neer dat er niet meer dan 512mb gebruikt word. windows 2000 heeft er geen moeite mee.... wat wil je in godsnaam met 1 gb geheugen, heb je er ook een zinnige toepassing voor???? [ Dit Bericht is bewerkt door: micky.g op 2002-03-13 21:32 ]
Link naar reactie
[quote:5a0bb73dee] Op 13-03-2002 21:07, schreef Quercus: ... win XP is geen optie voor my. alvast bedankt. [/quote:5a0bb73dee] Met zoveel geheugen moeten juist Windows 2000 en/of Windows XP een optie voor je zijn. En wat is er mis met Windows XP?! Windows ME is juist een van de belabberste Windows versies ooit uitgebracht, Windows XP is vele malen beter en je kunt er echt elk spel mee spelen, zolang het geschikt is voor minimaal Windows95 :wink:. Neem toch Windows XP met zoveel geheugen en rekenkracht.
Link naar reactie
[quote:d369cf7ed7] Op 13-03-2002 21:45, schreef micky.g: zou ook geen xp gebruiken, met zijn kiddie icons en desktop.... om ziek van te worden. dan maar windows 2000, maar beter linux! [/quote:d369cf7ed7] Gelukkig zijn die kiddie/zuurtjes icons en desktop ook uit te zetten. :-[ Linux werkt misschien beter maar als je veel games speelt is de spoeling wat dun. Speel je games en je hebt een monster van een PC neem dan Windows XP. (Hee, dat rijmt o:-) )
Link naar reactie
Ik gebruik m'n pc voor videobewerking, en dan kan een beetje extra geheugen geen kwaad. veel van mijn hardware ( creative ) wordt niet door windows XP ondersteund, en Creative maakt er ook geen paches / updates voor. Ik weet dat ME waardeloos is, maar ik lreeg deze versie bij de pc een tijd terug, daarom was ik al van plan over te stappen naar 2000.
Link naar reactie
1GB geheugen, is echt teveel voor WinME. ME wordt onstabiel, of kan zelfs niet meer opstarten door registerfouten die veroorzaakt worden door het surplus aan geheugen. Terugschakelen naar 512MB is de enige oplossing als je wil blijven werken met ME. Verschillenden op dit forum vinden WinME het slechste wat Microsoft ooit heeft uitgebracht; nochtans heb ik gedurende een tweetal jaar zelf hiervan gebruik gemaakt zonder noemenswaardige problemen, integendeel: in combinatie met de toenmalige hardware, was het veel stabieler dan 98 of 98SE. Indien je tevreden bent met ME, schakel dan niet over naar XP. XP is inderdaad nog stabieler, maar legt je wel enige beperkingen op die onder vorige OS'en wel mogelijk waren (een reinstall onder XP is niet zondermeer mogelijk). Eddy
Link naar reactie
Als je toch je 1GB RAM houden wil dan zou ik idd gewoon overstappen op windows2000, voor dingen als videobewerking schijnt dat tot nog toe het stabielste te zijn. Je kan dan je 1GB RAM gebruiken, en je hebt ook geen beperkingen meer met hele grote files (2 GB en groter enzo). WinXP ben ik zelf nog niet zo kapot van, en je geeft het zelf al aan, de hardware wordt niet ondersteund. (al kan je wel vaak Win2000 drivers voor XP gebruiken) In ieder gaval zou ik wat anders zoeken als ME.
Link naar reactie
En waar denk je dat die Filecache vandaan komt? :wink: (Niet uit je swapfile, daar is namelijk een andere line voor: ConservativeSwapFileUsage=1) Dat je het verder niet merkt in je windows gebruik komt doordat je met zoveel gegeugen bijna geen prestatieverschil merkt tussen 512MB en 1024MB, omdat je bij normaal gebruik die 512Mb niet eens vol krijgt.
Link naar reactie
Dat is waar wat je zegt, en ik had het ook niet over de swapfile, maar het gaat om de vraag hierboven om meer dan 512 mb te kunnen gebruiken met video bewerking, en volgens mij maakt het dan echt wel verschil als je meer dan 512 MB hebt. Maar als ik hier helemaal fout zit dan hoor ik dat graag. Groetjes
Link naar reactie
Dat klopt wel, voor videobewerking is meer geheugen idd beter. (veel geheugenbandbreedte trouwen ook) Door die line in het system.ini te zetten, addresseerd windows alleen de eerste 512 MB, waardoor hij wel foutloos loopt. Het geheugen is er wel, maar word dus niet gebruikt. Om die reden maakt het dus absoluut niks uit of je met 512MB werkt, of met 1024MB. Schakel je echter over naar Win2000/XP, heb je met een heel ander besturingssysteem te maken (Win2000/XP gebruikt oa de NT kernel), hierdoor kan deze wel 1024MB correct addresseren, en heb je daar ook profijt van. De methode waarbij je de bovenste 512MB uitschakeld, wordt vaak in multiboot setups gebruikt waar Win 95/98/ME en Win 2000/XP naast elkaar gebruikt worden. Op die manier kan je dan je geheugen onder Win2000/XP maximaal benutten, en tegelijkertijd stabiel win 95/98/ME draaien.
Link naar reactie
bedankt, dan zit ik dus toch fout, ik heb hier een Kr7 met 4 x 256mb crucial reg. waarop inderdaad win me in dualboot loopt met xp pro en dit loopt zonder problemen. Een andere vraag is, bij Annand staat jou systeem met een epox met 512 MB, heb jij 1 module of 2, volgens VIA zijn sommige 512 MB modules niet compatible met de KT266A ( 4Mx64 uitvoering ) dit zou ook het probleem van hierboven kunnen zijn, maar hier hoor je ook verschillende meningen over.
Link naar reactie
Ik gebruik 2 modules van 256 MB, maar ken wel meer mensen die 512 MB modules gebruiken in een KT266A. Het moet normaal geen probleem zijn, maar schijnt inderdaad sporadish voor te komen, ook met sommige 256 MB modules. In dat probleem heb ik me verder nog niet verdiept, maar als hij er 512MB uit haalt, en het is daarna verholpen (weet ik wel zeker) dan is dat het probleem niet.
Link naar reactie
Wow !!! heftig veel geheugen hoor..je kunt het weldegelijk gebruiken in WIN98/Me. Ga naar "sysedit" (via uitvoeren) en naar het bestand "system.ini" en voeg bij "vcache" de waarde "MaxFileCache=524288" toe. Sla dit op en herstart de PC. Hierna kun je volledig gebruik maken van je (te) vele geheugen. Ik raad je (ook) aan eens over te stappen op WIN2000 of als je veel spellen draait voor WIN-XP. Succes !
Link naar reactie
Ik werk met 1 module van 512 DDR MB en heb die line in die .ini file geplaatst en heb een dual ME/XP en het draait perfect onder ME. Om eerlijk te zijn werk ik meer met ME dan XP want ik weet niet hoe je die zooi in XP kunt uitzetten. Ik heb onder XP ook het gevoel dat er allerlei "contactjes" gemaakt wordt met "mensen"/bedrijven etc.. wat ik niet wil. Ik vind XP onbetrouwbaar door de vele spy-ware die d'rin zit en hou niet van die policies die ze tegenwoordig d'rin verstoppen (svchost.exe) etc.. die line in die .ini file zorgt ervoor dat geheugen onder de 9xx kernels, die boven de 512 Mb uitkomen benut kunnen worden door die 9xx besturingssystemen. Succes. Greetz, Aswin
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...