Ga naar inhoud

Wat is het stomste dat je ooit gedaan hebt op hardware gebie


Aanbevolen berichten

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:bc067bcd18] De Bios geflashed van me schoonouders pc. een Biostar BabyATX mobo met Via KT133 chipset en een Athlon "tb" 1ghz erin. Nadat de bios was geflashed was het onmogelijk om van de floppy op te starten en dus weer het bios opnieuw te flashen. de hdd was NTFS gefromateerd en heeft windows XP. dus het opnieuw flashen van de bios kan/kon ik mooi wel vergeten. Of ik moet de hele boel weer fat32 maken en formateren. [/quote:bc067bcd18] Easy, neem een Win98 cd, en start daarvan op, en selecteer dos prompt. Die bios brand je ook op cd, en dan kan je van CD flashen. Hoef je niet je hele HDD om te gooien :smile:
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Laatst een brander d'r in gegooid (PII 300 MhZ :smile:) en alles goed aansluiten. Na 3 dagen doet ie het niet meer!!! Bij Dell (fabrikant) zeiden ze van jaaa de voeding is kapot. Stad en land af gereisd voor een voeding, nergens te krijgen, toen maar bij Dell besteld. Kosten: $50,-, maar nou komt het: 198 GULDEN VERZENDKOSTEN!!!!!!!!!!!! (...) toch op... Wilde ik hem laten repareren, dus voeding weer in de PC gezet (moet compleet zijn voor reparatie) denk ik: nog EEN keer proberen. En (...), hij deed het nog ook!!! Bleek een heel klein kabeltje er net een millimetertje uit te steken... :'( [ Dit bericht is bewerkt door: Erik den Toom op 2002-04-11 11:38 ]
Link naar reactie
[quote:52ad6036d6] op 14-04-2002 16:05 schreef Erik den Toom: Zet hier van alles neer: van hoe je je processor eruit knalt tot hoe je je toetsenborden het beste kunt slopen. Lache joh... [/quote:52ad6036d6] dit topic dus: toetsenborden mol je het best door ze op het hoofd van de buurman die altijd vuilte in jouw tuin gooit kapot te slaan :grin: je cpu: zie [url=http://www.phrea.com/base.php3?ID=burnin.bxf]deze[/url] link...
Link naar reactie
Toen ik mijn eerste pc zelf kocht (een Highscreen) zat daar een hardeschijf in die je er ook uit kon halen. Diezelfde avond geprobeerd, eruit ging goed, erin niet. Toen mijn lief thuiskwam van haar werk (verpleging, het was rond half 12) zat ik het huilen nader dan het lachen, nog altijd met een niet werkende pc. Zij heeft toen het slotje van die harddisk-rack met een breipen gerepareerd, waarna de pc weer werkte. Omdat ik dit verhaal nog HERHAALDELIJK moet aanhoren, is dit zondermeer het domste wat ik ooit heb gedaan (laten gebeuren) op hardwaregebied. groetjes Edmond
Link naar reactie
Edmond, misschien is het stomste dat je op softwaregebied kunt doen, het posten van dit verhaal :smile: :razz: Zelf heb ik een keer bijna een 286 en een 486 vern**kt... Ik schoof de kast (desktop-versie) van die 286 dicht. In het midden zat een lipje aan die kast. Die trok blijkbaar een van de IDE kabels los, zo bleek achteraf. Dus ik zet die pc aan: rook, en ik zie wat gloeien binnenin... :eek: Maar hij deed het nog wel. Die 486 hadden we net nieuw (wel 2e hands). Ik even een HD bijplaatsen, waarvan ik niet wist of 'ie het wel deed... Die bleek niets te doen. Toen bleek echter alle info uit de BIOS gewist te zijn, incl. de info/instellingen van de andere HD. En dat was geen auto-'herken' HD... Die man waar ik de pc van gekocht had wist na enig nadenken gelukkig alle instellingen uit zijn hoofd. Phiiiiiieeeeuw... :smile: Vervolgen meteen op een stikker gezet en achterop de kast geplakt... Dat was het wel weer denk ik. Met mijn huidige pc heb ik eigenlijk niets stoms gedaan... :roll: Maar ik ben ook behoorlijk voorzichtig. Ik ga geen kaarten verwisselen als 'ie nog aanstaat enzo :smile:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...