Ga naar inhoud

Wat is het stomste dat je ooit gedaan hebt op hardware gebie


Aanbevolen berichten

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Een nieuwe versterker bouwen. Bij het inschakelen werkt 'ie gelijk. Nu opnieuw de ruststroom instelle van de eindtrappen, Klaar!. Dan nog even iets aanpassen aan de koperen afstandsbuisjes - waar in één ervan geen schroefje zit - en dan scheefhouden. Dag eind trap, dag dure gepaarde eind transistoren. Alles opnieuw doen dus.
Link naar reactie
Tijdens dat de PC aanstaat pielen aan de HD ventilator waardoor uiteindelijk de pennetjes van dat K** ding tegen elkaar aankomen -> kortsluiting -> PC uit -> HD stuk. 3 maanden oude Seagate Barracuda 28GB van fl 650,- naar de knoppen :sad: . Was een van de eerste 7200 rpm schijven. Heel trots was ik :cry:
Link naar reactie
Zo'n afdek plaatje aan de achterzijde van de PC bij de PCI sloten verwijderen terwijl ik aan het benchmarken was. Ik dacht dat fix ik wel ff, gleed me dat metalen ding uit mijn handen en viel boven op de geluidskaart (Diamond MX300) enkele vonken en toen kortsluiting... Alle stoppen doorgeslagen en een kapotte geluidskaart met brandplekken :sad: En nog een keertje prutsen aan een zelf gemaakte voeding, waarbij ik de spanning wilde meten van een trafo terwijl ik de meter in de stroom stand had staan... Ik weet nu ook hoe las apparaten werken :smile:
Link naar reactie
De Bios geflashed van me schoonouders pc. een Biostar BabyATX mobo met Via KT133 chipset en een Athlon "tb" 1ghz erin. Nadat de bios was geflashed was het onmogelijk om van de floppy op te starten en dus weer het bios opnieuw te flashen. de hdd was NTFS gefromateerd en heeft windows XP. dus het opnieuw flashen van de bios kan/kon ik mooi wel vergeten. Of ik moet de hele boel weer fat32 maken en formateren.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...