Ga naar inhoud

Wat is een goede/stille koeler voor een Athlon XP?


Aanbevolen berichten

Natuurlijk heb ik de test in C!T gelezen, maar daar worden lang niet alle goede koelers getets. Ik ben op zoek naar een goede koeler voor een Ahtlon XP, waarschijnlijk 1600+ of 1700+, van maximaal 25 euro, die als het kan niet teveel lawaai maakt. Hoe zit dat eigenlijk met de Golden Orb coolers? Die koelen erg goed dacht ik, maar make die veel lawaai of niet? En ik zag [url=http://www.gistron.com/Images/Producten/Processoren/SmartCooler1170H/01.jpg]deze koeler[/url] staan by Gistron: Smartcooler 1170H tot 1,5 Ghz, voor nog geen 20 euro. Op het oog lijkt me dat een goede koeler, met een koperen plaat en volgens mij ook nog eens meer vinnen dan de gemiddele Coolermaster.Wat weten jullie hiervan? _________________ [i:c4054f78ff]"I refuse to have a battle of wits with an unarmed man" "The only difference between genius and idiocy is that genius has its limits"[/i:c4054f78ff] ~Albert Einstein [ Dit Bericht is bewerkt door: Siboon op 2002-03-21 13:05 ]
Link naar reactie
Mijn ervaring met die orb coolers is dat het lawaaige dingen zijn, die ook nog eens voor geen meter koelen. Ik zou ze dus nooit aan iemand aanraden. Die smartcooler heeft hier pas terug in een topic gestaan, omdat het een waardeloze cooler is. Die zou ik dus ook links laten liggen. Voor high performance coolers, met stille fans etc, is 25E vaak toch wel wat aan de krappe kant. Als je een hele grote heatsink neemt, dan kan je daar een fan op zetten, met een lager toerental, die minder herrie maakt, punt is alleen dat die heatsinks nogal duur zijn. Kijk anders eens naar coolermaster koelers, die zijn over het algemeen best wel stil, en koelen ook wel goed. (Je moet geen temps van rond de 40 graden verwachten) Kijk anders ook eens op http://www.heatsinkdatabase.com ,daar staan veel koelers op, met reviews erbij.
Link naar reactie
een golden orb is, als ik het goed heb, alleen geschikt voor pentium 2/3 processors, amd coolers zijn anders in bevestiging, sommige coolers kunnen beide aan, maar de golden orb is volgens mij een echte pentium cooler, hele stille coolers zijn zalman coolers, ze koelen matig tot redelijk, maar ze zijn super stil
Link naar reactie
De 'echte' golden orb coolers waren idd voor Slot 1, maar het ging meer over orbs in het algemeen. (Er zijn veel varianten, golden, chrome, super, dragon orb etc) Zalman's zijn idd wel stil, maar ik ben niet echt weg van de performance van die waaierdingen. Als je veel airflow in je kast hebt, dan zijn ze wel goed, maar dan zit je weer met casefans die herrie maken.
Link naar reactie
Wat denken jullie van [url=http://www.e-bug.de/shop/pic/1125.jpg]deze[/url] cooler? Hij heet "Cooler CPU Arctic-Cooler SuperSilent2000". En de 2500 versie stond er ook voor bijna dezelfde prijs, is er een groot verschil tussen die twee? Kon er niets over vinden op heatsinkdatabase dus vraag ik het hier maar. :smile: [ Dit Bericht is bewerkt door: Siboon op 2002-03-21 23:17 ]
Link naar reactie
[quote:5610b8fadd] Zalman's zijn idd wel stil, maar ik ben niet echt weg van de performance van die waaierdingen. Als je veel airflow in je kast hebt, dan zijn ze wel goed, maar dan zit je weer met casefans die herrie maken. [/quote:5610b8fadd] Ik heb hier nu een Performance cooler van Zalman. Ba jij heb hem gezien. :smile: Hij maakt niet veel lawaai maar ook niet weinig, het is dan ook geen waaier. in me het is de 5005-CU http://www.zalman.co.kr hij is echter wel 50 Euro. Mijn AthlonXP1800+ draait nu op 1621mhz temp is 41 graden.
Link naar reactie
[quote:2d51f11c3a] Op 22-03-2002 15:43, schreef BA: Volgens mij zijn die er niet, zoals je zelf al aangeeft zijn die volgens mij bijna niet te betalen. Mike: Die Zalman doet het dan beter als ik had verwacht :smile: [/quote:2d51f11c3a] Dat vond ik zelf ook, Monteren viel ook wel mee, dacht dat het moelijker was. Zelfs op 11.5x145 en Vcore 1.85 word is maar 45 graden. Aleen draait ie nog niet stabiel op 2000+, maar ga morgen me CPU weer is ruilen :smile:
Link naar reactie
[quote:dd3d0573a7] Op 23-03-2002 1:09, schreef BA: Bij Corsair zou dat makkelijk moeten kunnen. Mijn Apacer mem flipt wel met alle settings zo snel mogelijk als ik op 140 MHz ga draaien, maar dat is el cheapo mem, Corsair moet dat makkelijk kunnen ieg. Het kan ook zijn dat je nog meer voltage nodig hebt, zoals ik. [/quote:dd3d0573a7] Of voltage op het mem? dat kon je met het Shuttle mobo wel regelen en met me SOyo plank niet helaas.
Link naar reactie
[quote:983d3d06eb] Op 23-03-2002 1:17, schreef BA: Mja, Corsair zou dat op zich ook met zijn standaard voltage wel moeten kunnen halen denk ik. Je kan het ook gewoon proberen, komt hij wel hoger als je aan de tining klooien gaat? [/quote:983d3d06eb] Ik ga dat morgen wel proberen.. en ook ff van bankje wisselen dat wil ook nog wel is werken maken die andere settings veel uit dan? (buiten CAS2 en 4-way interleave)
Link naar reactie
[quote:26e440c3b1] Op 23-03-2002 0:48, schreef GeForce Mike: kan ook aan me mem settings liggen. ALs ik ze op alle zwaarst zet gaat me pc meteen flippen. Ik bedoel geen CAS 2 hoor want dat is geen probleem. ik bedoel die andere settings zoals COmmand of zo op T1. Daar heb jij meer verstand van :smile: [/quote:26e440c3b1] Ja bij mij gaat het geheugen (Corsair PC 2400) ook niet op de max stettings, wel gewoon op Cas 2 maar niet op de Ultra stand in het bios (je hebt: Normal, Fast, Faster, Turbo en Ultra, geloof ik).. Hij staat dus bij mij op "Turbo", ik kan de voltages wel veranderen maar het heeft geen nut geloof ik (niet zo veel omhoog gegooid)...
Link naar reactie
Ik ben dus niet de enige met Corsair geheugen hier op :grin: .... Skinnered heeft het ook overigens. Ik ga dadelijk me CPU switchen en da ga ik wel overklokken met CAS 2 + 4-wayinteleave en de rest op normal. DAn is het geheugen snel zat. 11.5x145 moet te halen zijn met deze settings denk ik. Ik heb wel 2 sticks van 256mb. ik heb wel is gehoord dat 1 stick stabieler is.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...