Ga naar inhoud

turbo uitgeschakeld


Aanbevolen berichten

Wat voor PC heb je? Oude 486's en de eerste Pentium's hadden een turbo knop, of instelbaar in bios. Als je dan de turbo uitzette, dan werd de kloksnelheid van de processor lager. Bij nieuwere mobo's betekend turbo vaak de timing van de northbridge of het geheugen. Sommige mobo's verhogen ook de FSB iets in turbo mode, maar dat is buiten een benchmark om vaak niet eens te merken.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[quote:f1bded6858] Op 04-03-2002 14:53, schreef BA: Wat voor PC heb je? Oude 486's en de eerste Pentium's hadden een turbo knop, of instelbaar in bios. Als je dan de turbo uitzette, dan werd de kloksnelheid van de processor lager. [/quote:f1bded6858] Sorry voor mijn late reactie. Je hebt het antwoord al gegeven. De processor van mijn comp is 100 mhz. Als ik de turbo AAN zet, is dat dan een vorm van overklokken? En als de turbo aan staat, kan dat dan een nadeel worden voor bijvoorbeeld je videokaart? (door extra warmte-uitstoot)
Link naar reactie
Nee, die niet-turbo is eerder voor onderklokken :grin: De turbo stand is de normale snelheid voor de processor. Er werd vaak een turbo switch gebruikt, omdat men vroeger dacht dat dingen als Dos spelletjes die voor een XT geschreven waren veel te snel zouden gaan op zo'n 'snelle' computer. Gewoon op turbo laten staan dus :smile:
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Nu ik de turbo uit heb, heb ik het volgende probleem opgelost: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=16085&forum=2 Het nieuwe probleem is dus dat mijn comp veeeel te langzaam loopt naar mijn zin. Meer ram plaatsen en de turbo uitgeschakeld houden? Heb nu 32 mb ram en de chipsets is intel 430 vx.
Link naar reactie
[quote:2f16cb1059] Op 30-04-2002 14:45 schreef BA: Ik zou eerder eens naar je koeleing kijken, als je hem moet onderklokken om normaal te kunnen draaien dan is er toch wat loos :smile: [/quote:2f16cb1059] De koeling van de processor?? Die zit onder het stof!! Of moet de hitte de kast uit? [ Dit bericht is bewerkt door: Adewaart op 2002-04-30 21:20 ]
Link naar reactie
Op pentiums en zo zit nog wel een turbo knop, maar als je de kast loshaalt, zit het kabeltje niet aangesloten. Ik heb meer het vermoeden dat je in het Bios wat hebt uitgeschakeld ?????. Als je je systeemcache uitzet, dan wordt hij inderdaad trager. ipv 1000x 0,00001 doet hij nu 1000 x 0,1 (als voorbeeld). Je ziet dat hij veel langer bezig is met de gegevens. Hang evt een extra koeler in de kast, of laat de zijwanden eraf. Op zich kan de configuratie het aan zoals hij geleverd is. Doe je geen gekke dingen dan hoef je niet zo gauw bang te zijn.
Link naar reactie
[quote:88090c1779] Op 01-05-2002 21:31 schreef Rumaro: Ik heb meer het vermoeden dat je in het Bios wat hebt uitgeschakeld ?????.[/quote:88090c1779] Klopt. Op de kast zit wel een knop maar dat werkt niet. Instellen alleen via bios mogelijk, staat er in de handleiding van het mobo! [quote:88090c1779] Hang evt een extra koeler in de kast, of laat de zijwanden eraf.[/quote:88090c1779] En zomers (als het heet is in mijn kamer) een kamerventilator er boven zetten? (Ps heb desktopmodel) [ Dit bericht is bewerkt door: Adewaart op 2002-05-02 14:16 ]
Link naar reactie
[quote:bdb4a99c77] Op 02-05-2002 16:10 schreef dorpel80: zet u computer anders eens in de koelkast [/quote:bdb4a99c77] Sorry, maar dit vind ik een lachwekkende opmerking!! Het bericht van BA zegt hierover genoeg en wat hij schrijft daar heb ik geen zin in. Hoe kan ik het beste de kast van binnen schoonmaken?? [ Dit bericht is bewerkt door: Adewaart op 2002-05-05 14:02 ]
Link naar reactie
[quote:af5a4ea104] Op 01-05-2002 21:31 schreef Rumaro: Hang evt een extra koeler in de kast. [/quote:af5a4ea104] Je bedoelt een kastkoeler? Waar kan ik die het beste plaatsen? De deksel lijkt me geen optie (als je hem eraf wilt halen zit de stroomdraad er nog aan). Mijn computer is een desktopmodel (beeldscherm staat op systeemkast
Link naar reactie
[quote:39fa2feea7] Op 05-05-2002 22:03 schreef BA: Kan in de zijkant niet dan? (kweet niet hoe hoog ie is) [/quote:39fa2feea7] Ja tuurlijk wel, maar wat ik bedoel is: zou er standaard een plek zijn waar je hem kan plaatsen. Dus een plek waar sdhroefgaten al zitten en dat je hem zo vast kan zetten. [quote:39fa2feea7] Op 05-05-2002 22:15 schreef onsgeluk: Tenzij de CPU-fan langzaam aan het sterven is lijkt het me stug dat je [b:39fa2feea7]plotseling[/b:39fa2feea7] warmte problemen krijgt. [/quote:39fa2feea7] Dat plotseling valt wel mee. Toen ik de comp kocht had ik het al na een paar dagen. (uitproberen, 2 uur computeren per keer of zo). En dat was in december 1996. De winkelier zei toen heel makkelijk: Ik weet het niet!. Schoot ik ook niet echt mee op. Ben toen maar zelf op zoek gegaan naar het probleem, tot nu toe zonder resultaat. Hopelijk dat ik het snel zal ontdekken, wordt wel eens tijd. Zodoende dat ik allerlei dingen vraag op dit forum, misschien dat de goede er uiteindelijk tussen zit. [ Dit bericht is bewerkt door: Adewaart op 2002-05-06 14:00 ]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...