Ga naar inhoud

bios verpest mobo niet meer bruikbaar?


Aanbevolen berichten

Ik heb nog een chaintech 6ltm2 mobo liggen. Het bios is verpest (ging iets mis met flashen) Heb al verscheidene chaintech dealers enzo gebeld maar je kunnen geen nieuw bios leveren. Weet iemand misschien waar ik nog een bios zou kunnen vinden? of is dit mobo voor eeuwig naar de digitale jachtvelden verbannen?
Link naar reactie
Je kan proberen om met de bios-chip (en een diskette waarop een goede flash staat) naar een electronica(speciaal)zaak te gaan en vragen of ze hem willen flashen voor een (niet al te groot) bedrag. Als die chip zelf het heeft begeven kunnen zij misschien (met de nadruk op misschien) een vervangend exemplaar leveren.
Link naar reactie
Je kunt ook proberen iemand te vinden met zo'n zelfde mobo (op dit forum mischien)die je wil helpen door zijn/haar bioschip (zit vaak in een socket) even te lenen. Bij een electronica zaak of bedrijf kunnen ze hem zo via een programmer kopieren. Geen files nodig niks, alleen goede wil.
Link naar reactie
ik weet niet hoe die dingen werken. een van mijn mobo's heeft een functie - ik vermoed in een andere bios - waarmee ik de 'echte' bios 'automatisch' kan flashen (wel met goede disk in fdd) of er ook mobo's zijn met twee volwaardige bios-en, het zal best wel :wink: hoe ze werken? geen idee. of ze allebei flashable zijn? je mag hopen van niet :wink:
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ik heb laatst telefonisch contact gehad met Chaintech helpdesk in Nederland. Telefoonnummer van een van de Chaintec sites gehaald (begon met 01826). Werd daar heel netjes geholpen. Kreeg goede adviezen en, werd mij verteld door de medeweker, voor relatief weinig geld kon een nieuwe prom besteld worden. succes
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...