Ga naar inhoud

Drivers moederbord


Aanbevolen berichten

Ik ben begonnen aan mijn eerste zelf te bouwen PC. Met daarin het MSI K7T266 PRO2 moederbord met Athlon XP 1600+ CPU. Ik wil eerst een werkend systeem zien te krijgen met de basis componenten: hhd, videokaart, floppy, cdrom en eerst testdraaien. Pas daarna wil ik mijn brander, geluidskaart en ethernetkaart voor kabelinternet overzetten. Probleem: ik neem aan dat eerst een besturingssysteem wordt geistalleerd en daarna de moederbord-drivers. Ik overweeg, om WIN 2000 PRO te installeren. In de gebruiksaanwijzing wordt echter opgemerkt, dat ik eerst Windows 2000 Service Pack 2 of de laatste versie moet installeren, alvorens de VIA chipset driver installeer. Maar komt dat servivepack niet van internet af? Deze opmerking staat niet bij het installeren van WIN 98 SE. En als ik deze eens installeer en dan de VIA chipset driver (s)installeer en vervolgens WIN 98 weer verwijder en dan alsnog WIN 2000 installeer. Wat is eigenlijk de funktie van deze chipset driver, als ik toch al vooraf een besturingssysteem kan installeren. En zijn er nog praktische tips aangaande deze drivers en het moederbord, waar een beginnend bouwer overheen zou kunnen zien? Wat betreft inbouw van diverse apparatuur verwacht ik weinig problemen, dat heb ik regelmatig gedaan, maar het item moederbord is even nieuw voor mij. Ik zie juliie reakties wel, alvast bedankt! Jan K.
Link naar reactie
gewoon eerst die chipsetdrivers downloaden op je oude systeem :wink: wat je over het hoofd kunt zien? vrijwel niets. als je het maar rustig en beheerst doet. let alleen op voor statische elektrischiteit. (je ram niet aan de voetjes oppakken :wink: ) vooral ook niet te veel koelpasta gebruiken. dat geleidt warmte maar matig :wink: het dient alleen ter vulling van kleine gaatjes.
Link naar reactie
[quote:315c4233e3] Op 24-02-2002 12:58, schreef Mithrandir: gewoon eerst die chipsetdrivers downloaden op je oude systeem :wink: wat je over het hoofd kunt zien? vrijwel niets. als je het maar rustig en beheerst doet. let alleen op voor statische elektrischiteit. (je ram niet aan de voetjes oppakken :wink: ) vooral ook niet te veel koelpasta gebruiken. dat geleidt warmte maar matig :wink: het dient alleen ter vulling van kleine gaatjes. [/quote:315c4233e3] De chipsetdrivers heb ik wel, staan op de CD rom. Maar het gaat m.n. om het servicepack van WIN 2000. Meestal worden die dingen gedownload en meteen geinstalleerd? Blijft ook de vraag over, wat voegen de chipsetdrivers toe aan het geheel? Ik heb mijn PC draaiende op WIN 98 SE en lijkt zonder de chipsetdrivers te draaien als een zonnetje. Zelfs mijn Athlon XP 1600+ op 1,4 Ghz gekregen danzij informatie die ik op dit forum vond, FSB op 133 zetten. Ik hoop op jullie reaktie, b.v.d. Jan K.
Link naar reactie
  • 7 maanden later...
Interressant om te volgen, aangezien ik een zelfde configuratie heb en volgens een expert mijn VIA-drivers moet upgraden. Mijn vraag: hoe deïnstalleer ik de oude? Volgens Jetway, de moederbordfabrikant, moet ik vóór de upgrade de oude deïnstalleren, maar 1) hoe doe ik dat 2) levert dat géén gevaar op? Ik hoop dat jullie hier ook antwoord op hebben. Bedankt bij voorbaat. Anton
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...