Ga naar inhoud

Vraagje over het RAM


Aanbevolen berichten

ik heb nog even een vraagje over de RAM module die ik wil kopen. Het Corsair PC2700 is namelijk nogal duur en tweakers zegt http://www.tweakers.net/nieuws/21434?&niv dat het Samsung RAM beter presteerd dan alle anderen, terwijl dit CAS 2,5 is! (Dat neem ik aan want een bezoekje aan de samsung site wijst uit dat PC2700 CAS 2 nog niet op de markt is van Samsung). Zouden jullie dit RAM na het lezen van Tweakers kunnen advieseren? Ik kan er heen fietsen en het is maar 215 euro! Voor dat Corsair moet ik 3 kwartier heen en 3 kwartier terug rijden en dat kost 319 euro . Is dat verschil in CAS 2 tov CAS 2,5 dit allemaal waard, terwijl Tweakers beweert dat je de CAS op 2 instellen kunt? Graag jullie mening Greetz Marcel PS: BA ik had deze vraag ook al naar jouw gemailed, maar ik wil ook even de mening van anderen en aangezien ik het evetueel morgen al wil gaan halen :smile:
Link naar reactie
Ik heb zelf een reepje van 512mb PC2700 cas 2 van Corsair met een Heatsink erop. Ik kan met dit reepje probleemloos 11,5x146 draaien met de meest agresive settings. hoger kom ik niet omdat me CPU gelocked is :sad: Ik kan niet spreken over Samsung geheugen omdat ik het niet heb getest. Tweakers kan net een reepje hebben gehad wat ontzettend goed was. Corsair gerandeed 166mhz met cas 2 en agresive settings en dat met levenslange garantie. zelfs als je overklokt!!! Dat grandeerd Samsung niet. Ik wil niet zeggen dat je met die Samsung reep geen 166fsb haalt met cas 2 maar met de Corsair weet ik het wel zeker dat het lukt. Tis aan jou of je zekerheid wil of een iets goedkoops wat ook goed is.
Link naar reactie
Volgens mij gebruikt Corsair XMS2700 chips van Samsung, dus je kan misschien net zo goed samsung nemen. Alleen heb je bij Samsung misschien iets meer kans op exemplaren die minder goed OC'en. _________________ [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=16255]PC 1[/url] [url=http://service.madonion.com/compare?2k1=3306597]3Dmark 2001[/url] [url=http://home.quicknet.nl/qn/prive/ma.ansink/OCguide1.htm]BA's overclocking guide v1.0[/url] [ Dit bericht is bewerkt door: BA op 2002-04-22 21:47 ]
Link naar reactie
Thnx voor de info :grin: Ik denk dat ik toch voor de Samsung ga. Ik vind die 100 euro meer toch wel erg veel :sad: Bovendien wordt mijn vader er ook niet vrolijk van als hij 1,5 uur moet rijden voor een reepje van een paar cm3 :wink: En over internet laten komen drijft de prijs nog verder op :sad: en je moet een absoluut betrouwbare zaak hebben die snel levert, bovendien daag ik mijn budget al behoorlijk uit. BTW ik mailde Noud en die zei dat ik beter de Leadtek Gf4 ti4200 kon nemen als die er zo rond 6 mei (dan wil ik bestellen) was, omdat de prijs/kwaliteit veel beter licht. Wat vinden jullie daarvan? Greetz Marcel _________________ Leer van andermans fouten, je hebt immers de tijd niet om ze allemaal zelf te maken. [ Dit bericht is bewerkt door: Marcel de Reus op 2002-04-22 22:05 ]
Link naar reactie
Nog even over de garantie van Corsair Toms Hardware kreeg hem dus echt niet op CAS 2 die PC2700 module :sad:. Dus je bent nog niet zeker lees maar: Never before has VIA produced a chipset with such new functions as the KT333. Significant improvements include the increased memory clock (166 MHz), which supports DDR 333 and DDR266 modules as well as DDR200. However, optimal performance with the VIA KT333 is only attainable when used in conjunction with a fast DDR333 module and CL2.0. In our laboratory tests, however, we were unable to get the hand-picked memory module (PC2700) from Corsair (CM64SD256-2700CX2H) to run in CAS latency mode CL2.0 at 166 MHz memory clock, regardless of the motherboards we used (Asus A7V333, MSI KT3 Ultra, Gigabyte GA-7VRXP and the VIA reference board VT5615A). When set to CL2.5, there were no problems. http://www.tomshardware.com/mainboard/02q1/020220/kt333-20.html Dan wordt het dus zeker Samsung :smile: BTW hoe moet je een RAM module inbranden? Dan schijnt de Samsung nog beter te werken en zelfs tot 3.1 V stabiel te blijven :grin: Kan het RAM hier trouwens aan stuk gaan? BTW2 weet iemand wat de max Vcore en de max Vmem van de Epox K8A3+ zijn zonder je mobo naar de eeuwige jachtvelden te helpen :wink: Greetz Marcel
Link naar reactie
Rammodules kan je inbranden door ze een tijdje op hoger voltage te laten draaien. Vcore max is bij Epox dacht ik 2.2V, en Vmem max 3.3V (dit is erg hoog) Ik zou je mening niet te veel op die test van tweakers baseren, met Samsung is de kans ook redelijk aanwezig dat je niet op CL 2.0 draaien kan, en 2-5-2. Handig alleen bij Corsair is dat je hem dan gewoon omruilen kan, omdat hun het garanderen.
Link naar reactie
Die review van THG die je aanhaalt komt uit februari 2002. toen waren de pc2700 modules schaars. Corsiar granadeerd Cas 2. tom had een brak exemplaar. Als die van jou geen Cas 2 haalt met 166mhz dan mag je hem omruilen bij corsair. Als je Samsung het niet haalt heb je vette pech. Voor mij is het alleen maar Corsair wat er in me bak komt.
Link naar reactie
Ik vind het Corsair toch te duur en heb daarom net even die Samsung module gehaald, jammer dat ik eerst nog op vakantie ga :sad: Ik hoop dat ik een beetje geluk heb en anders blijft het bij CAS2,5. BTW is dat inburner van je module gevaarlijk, kan er iets stuk gaan en hoe merk je dat? Greetz marcel
Link naar reactie
Als hij stuk gaat dan krijg je veel vastlopers, en je hele PC is niet stabiel meer. Inburnen is op zich niet gevaarlijk, al denk ik dat het een fabel is dat ze later sneller lopen willen. (heb ieg nog nooit resultaat ervan gezien) Als je het DIMM voltage te hoog opschroeft, dus over de 3.0V, dan heb je kans dat ze doorbranden, op 2.7-2.9V zit je wel veilig over het algemeen :smile:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...