Ga naar inhoud

Problemen LPT poort op Asus A7A266


Aanbevolen berichten

Heeft er iemand bovenstaand mobo? Ik n.l.wel en ik heb constant problemen met de printerpoort.Alles al geprobeerd,want ik dacht eerst dat de printer stuk was,opgestuurd,maar was ok.Nieuwe printerkabel.Ook niks geholpen.Enkele maanden geleden,na een schone install van 98 Se deed ie het wel,doch een week later is ie er weer mee gekapt.Onder XP doet ie't ook niet.Ik hoor het(misschien )wel.Alvast bedankt.Mark.
Link naar reactie
Ik heb hetzelfde moederbord maar geen problemen met het printen. Je zou eens kunnen kijken in het configuratiescherm onder "systeem", tabblad apparaat beheer. Als daar onder het kopje "poorten COM & LPT" netjes een LPT1 poort staat, al dan niet ECP of EPP, kun je ervan uitgaan dat er niets mis is met je mobo maar dat de drivers van de printer niet goed zijn. Staan er echter gele uitroeptekens of géén vermelding van een LPT poort, dan wordt de poort niet gevonden in Windows. Je zou dan in het BIOS moeten kijken of de parallele poort wel is aangezet.

Als je dit allemaal al geprobeerd hebt en het werkt nog niet, laat het dan even weten.

Succes. Jart.

Link naar reactie
Hallo,ik heb 'm in het Bios,overal al op gehad,maar niks werkt. Onder apparaatbeheer staan ook géén uitroeptekens.Alles werkt zaols het hoort staat er."k snap er echt niks meer van. Maar ik heb het met mijn webcam ook gehad.Die is er onder Me ook mee gekapt,onder Xp doet ie het nu wel,maar die kl##te printer niet. Gr.Mark.
Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...