Ga naar inhoud

Amd of Intel


Aanbevolen berichten

  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Volgens mij zijn die dingen trouwens niet te OC'en, dus in coolers en geheugen en dat soort dingen zijn ze wel goedkoper :smile: Ze hebben een eigen datapad naar het geheugen, met een on die controller, dus geen FSB. Verder zit er een heatspreader op, dus er valt niks aan bruggen te klooien ed. Bovendien zit de clockgenerator (PLL) voor de CPU snelheid ook nog eens op de CPU, dus daar valt ook niks aan te doen :sad: Misschien dat hij op de CPU zelf wel in te programmeren is, maar meer valt er ook niet aan te doen denk ik :sad:
Link naar reactie
'k heb het allemaal gelezen :grin: je hebt er eerder een paar mooie links over gepost :grin: tja, da's dan jammer he? :wink: kunnen ze weer een paar forums weggooien, doen ze toch graag :evil: ik ben heel benieuwd naar de prestaties van het ding... hij zou eind van dit jaar moeten komen... eindelijk een 64 bits i386 architectuur systeem... intel zal er ook wel erg blij mee zijn... ze gaan nu problemen krijgen met hun eigen 64-bits spulletjes- voor zover ze die niet al hadden :grin:
Link naar reactie
vergeet niet dat de sledgehammer opzich niet bedoeld is voor thuis. M$ - grappig dat je die $ overneemt :grin: - zou ook kunnen besluiten die architectuur niet te ondersteunen. dan had AMD een probleem, want dan zouden ze die cpu aan de straatstenen nog niet kwijt kunnen.... bedenk wel dat M$ een monopoly-postie heeft. als zij zeggen dat ze hardware niet willen ondersteunen, dan heeft de fabrikant een groot probleem! :sad:
Link naar reactie
Die $ gebruikte ik al een tijdje, geen idee waar ik dat opgepikt heb, maar iedereen gebruikt dat de laatste tijd volgens mij. Voor de Sledgehammer users is dit niet zo'n probleem, zeker grote clusters ed draaien op linux of BSD oid. Als het voor de consument niet ondersteund wordt, is er waarschijnlijk nog steeds hoop, hij zal volgens hun zeggen in 32 bits nog steeds sneller als de P4 zijn. Een Itanium is onbetaalbaar, dus dan blijft iedereen gewoon lekker bij 32 bits, waar de Hammer ook nog heel goed in is, tov de Itanium. Een grote factor zal alleen de kostprijs va de ClawHammer zijn denk ik.
Link naar reactie
[quote:845d6960a7] Op 14-04-2002 2:28 schreef BA: Die $ gebruikte ik al een tijdje, geen idee waar ik dat opgepikt heb, maar iedereen gebruikt dat de laatste tijd volgens mij. [/quote:845d6960a7] dat komt omdat de meeste tweakers/oc'ers met linux werken :grin: die clusters kunnen idd haast niet om linux heen. AFAIK kan windows XP niet met meer dan 4 cpu's werken...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...