Ga naar inhoud

Amd of Intel


Aanbevolen berichten

  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Om even bij het onderwerp te blijven: is een 1.8 Northwood dan langzamer dan een 2000+? Wat je zou toch zeggen dat een combo van DDR PC2100 en een Northwood beter OC't dan een 2000+ met PC2100. (ik neem dan ook PC2700 :smile: ) Zijn er trouwens nog geen P4 mobo's met PC2700 ondersteuning? Aan dat record te zien van 3675 wel. 22 X 166 = 3675 komt dus mooi uit. Of ze heben wel rete goed PC2100 RAM dat zo hoog komt.
Link naar reactie
Northwods halen idd vaker hogere OC's. De Northwood 1800 is iets langzamer als de XP 2000+, als je RDRAM bij die Northwood gebruikt. Met DDR is hij nog iets langzamer. RDRAM schijnt weer niet zo hoog te overklokken, maar haalt wel een betere memmory performance (2.1 GB/s DDR vs 3.2 GB/s RDRAM) Dus, met DDR haal je waarschijnlijk een hogere overclock, maar die P4 presteerd dan weer minder doordat DDR minder bandbreedte heeft. Dat record is overigens met een Northwood 2200 gehaald, niet met een 1800 :smile: SiS heeft een P4 chipset met DDR 333 (PC2700) ondersteuning btw.
Link naar reactie
Dat van dat record met een 2.2 wist ik. Van 1800 naar 3675 Mhz zou ook wel heel bruut zijn! Maar even de conclusie: de P4 1800 is zelfs met RIMM nog langzamer dan de 2000+ en aangezien Rimm rete duur is houd ik het nog even bij AMD. BTW dat mobo met sis chipjes en PC2700 ondersteuning kost zeker aardig veel $$$? Want een 1.8 Northwood (even duur als de 2000+) met sis chipjes en 512 MB PC2700 is toch wel aardig, of is dan toch de combo 2000+ met 512 MB PC2700 sneller? Bij nader inzien waarschijnlijk wel, omdat je de 18 X 166 toch niet haalt en je de multiplier niet kan verlagen, benut je je geheugen niet en zal de 2000+ sneller zijn, toch? BTW wat zou je ervan vinden als de T-bred/Barton en de beide Hammars niet te unlocken zijn :sad:? Of houd AMD ook een beetje rekening met de OC'ers, want bij de FSB OC is er toch een punt dat de kaartjes en het geheugen het niet meer trekken :sad:
Link naar reactie
[quote:e67dd624d1] Op 08-04-2002 22:13 schreef Marcel de Reus: Dat van dat record met een 2.2 wist ik. Van 1800 naar 3675 Mhz zou ook wel heel bruut zijn! Maar even de conclusie: de P4 1800 is zelfs met RIMM nog langzamer dan de 2000+ en aangezien Rimm rete duur is houd ik het nog even bij AMD. BTW dat mobo met sis chipjes en PC2700 ondersteuning kost zeker aardig veel $$$? Want een 1.8 Northwood (even duur als de 2000+) met sis chipjes en 512 MB PC2700 is toch wel aardig, of is dan toch de combo 2000+ met 512 MB PC2700 sneller? Bij nader inzien waarschijnlijk wel, omdat je de 18 X 166 toch niet haalt en je de multiplier niet kan verlagen, benut je je geheugen niet en zal de 2000+ sneller zijn, toch? BTW wat zou je ervan vinden als de T-bred/Barton en de beide Hammars niet te unlocken zijn :sad:? Of houd AMD ook een beetje rekening met de OC'ers, want bij de FSB OC is er toch een punt dat de kaartjes en het geheugen het niet meer trekken :sad: [/quote:e67dd624d1] De hammers zijn waarschijnlijk niet meer te unlocken, omdat er een grote heatspreader op zit, waardoor je niet meer aan bruggen kan klooien. FSB OC'en kan bij een Hammer ook niet, omdat die geen FSB meer heeft, maar een eigen clockgenmerator in de chip :sad: ga eens naar http://www.tweakers.net, die hebben een hele review over de hammer staan. Hoe snel die SiS chipset met DDR333 precies is weet ik zo niet, maar nooit zo snel als met RDRAM, doordat de FSB van de pentium4 400 MHz is. Je benut dus wel de hele PC2700 met een Sis DDR333 chipset, maar het is nog steeds te traag voor de P4. (QDR, dus eigenlijk 100 MHz) Dus een XP 2000+ met PC2700 is nog steeds sneller. En idd, wil je met die Northwood 18x166 halen dan mag je wel met phase change koeling aan komen :smile: Ga eens naar http://www.tomshardware.com of http://www.anandtech.com, en zoek daar eens een paar benches op, dan kan je precies het verschil zien :smile:
Link naar reactie
Als de Hammar niet te OC'en is: daar gaat je hobby dan :sad: Moet ik er dan nier serieus over denken om een snelle T-bred te nemen of een Intel systeem (die Northwood houd het nog wel even uit) als ik volgendjaar ga upgraden. Ik weet dat ze van OC'en niet supersneller worden, maar het is toch leuk! :grin: Geen lol om gewoon een rete snelle proc. in de winkel te kopen en gewoon draaien :sad:
Link naar reactie
[quote:e4d204f431] Op 07-04-2002 15:37 schreef GeForce Mike: de productie datum staat op de CPU. Week en jaar. 0402 is bijvoorbeeld week 4 van 2002. Waar die gemaakt is staat er helaas niet op. Volgens mij worden alle AthlonXP's in Dresden gemaakt en alle Duron's in Austin. Die Thunderbird van je kan in beide fabrieken zijn gemaakt. Als er AXIA op staat dan kan je hem vaak redelijk overklokken. AXIA was een erg goede productie code. [/quote:e4d204f431] hij is nu uit... A1000AMT3C ASHHA 0138MPWM Y6907260035 (m)(c) AMD 1999 BTW, het ding heeft nog een groene, nog een blauwe glans... rood dus... wat zeggen jullie? en ik zie in die getalletjes overigens geen zinnige productiecode... of het zou 2600 moeten zijn... (wat mij onwaarschijnlijk lijkt voor een cpu die in 4801 aangeschaft is
Link naar reactie
[quote:3afedb24fb] mmm, echt snel zijn jullie niet zeg :grin: [/quote:3afedb24fb] [quote:3afedb24fb] steeds weer raken ze elkaar bijna - te bijna naar mijn zin- of zijn ze te smal naar mijn smaak... grrrr [/quote:3afedb24fb] Hm, je kleurskillz van de kleuterschool verleerd? :razz: Ik vind het best mee vallen, die brukken krasten ik er tenminste zo op, en zo'n vaste hand heb ik nou ook weer niet :smile:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...