Ga naar inhoud

Upgrade moederbord cq BIOS?


Aanbevolen berichten

Hallo mensen, Ik heb een moederbord met de volgende gegevens: Computer ID : FC. Type : AT Bios Date : 07/02/98 Award BIOS found : Award Modular BIOS v4.51PG Award ID : 07/02/1998-i440BX-CD-2A69KD4DC-00 Board/BIOS-Version : OEM : DFI Chipset : i440BX-CD //Intel Deze machine werkt niet helemaal OK. Moet ik hier iets aan upgrade van BIOS of Chipset doen. Met vriendelijke groet, Henk van den Noort
Link naar reactie
Allereerst welkom op dit forum :smile: Kun je misschien aangeven wat je voor problemen hebt met die pc? Want het is wellicht wat kort door de bocht om het meteen aan het mobo/BIOS te wijten... Het is in ieder geval een mobo met 440BX chipset en een Award BIOS, die laatste uit 07/02/1998... [ Dit bericht is bewerkt door: Eddey op 2002-04-09 17:06 ]
Link naar reactie
1x is genoeg hoor :grin: sinds wanneer heb je dit probleem? Is het ineens gekomen (en zoja heb je nog software ge(de)installeerd)? Hoe oud is je windows (tenminste ik neem aan dat je windhoos draait) installatie? Als ik het zo zie is er eerder een probleem met het netwerk hoor. Want je geeft al aan dat het kopieren over het netwerk heel lang duurt. Daarnaast duurt het opstarten van de verkenner heel lang zeg je. Dat kan komen omdat 'ie moeite heeft de netwerkstations te te vinden denk ik... Ik ben niet thuis in netwerken, maar zoiets lijkt me het probleem. Als iemand anders nou nog ff met een oplossing komt...??? :smile: :razz:
Link naar reactie
Maak van de bestaande installatie een backup met bv. Norton Ghost (voor de veiligheid) en probeer eens een nieuwe windowsinstallatie uit te voeren. Dat zal wellicht een hoop schelen. Voor dat je dat doet, kun je ook eens kijken wat er allemaal draait op het moment dat je je PC net opgestart hebt. Wanneer je PC helemaal gestart s druk je tegelijk op de toetsen combinatie CRTL+ALT+Delete . Wat staat er allemaal in de lijst van het scherm dat je dan te zien krijgt. In principe zouden alleen Systray en Explorer daar mogen staan. Ga ook eens naar start>uitvoeren>MSconfig. Bij het tabblad opstarten kun je ook nalopen wat er allemaal extra gestart wordt wanneer windows start... Hoe meer programma's er tegelijk draaien, hoe trager je PC wordt. Er zijn werkelijk een paar honderd redenen te verzinnen waarom je PC traag wordt, zonder gedetaillerde info is alles een schot in het duister.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...