Ga naar inhoud

P2B wil met FSB niet hoger dan 112


Aanbevolen berichten

[quote:3126dddbeb] Op 11-04-2002 22:41 schreef madagsfacar: Denk niet dat het aan m'n geheugen ligt. Het wordt gewoon goed opgeteld, en staat op 222. Is wel 100 MHz. De error krijg is pas als hij m'n primary moet gaan detecteren, waar hij dus niet aan wilt beginnen. [/quote:3126dddbeb] Het is je IDE controller die niet verder wil wat natuurlijk blijkt uit het niet meer detecteren van de primaire master. Gebeurde af en toe wel eens met iets oudere mobo's, heb het zelf ook wel eens aan de hand gehad. Je kunt er verder niets aan doen.
Link naar reactie
  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Dat zou je kunnen testen door hem eens op 133 MHz FSB te laten draaien. Als hij er dan wel doorheen komt (als hij al POST) dan is dat het, anders ligt het aan je mem of CPU. Wat je evt nog zou kunnen doen is de controller op ATA33 zetten als je nu op ATA100 bijvoorbeeld draait, dan heb je kans dat hij hoger wil.
Link naar reactie
ben ik weer... :smile: [quote:119c6684e9] Op 12-04-2002 16:20 schreef BA: Daar heb je idd gelijk in, maar wij hebben hier een BX systeem op 133 MHz, dus dacht er niet helemaal bij na dat die van hem op 100 MHz loopt :smile:[/quote:119c6684e9] zekers. Je moet niet vergeten dat ik een ouwe bak heb :grin: [quote:119c6684e9]Eddey: Wat zouden wij van die jumper moeten denken dan? :???:[/quote:119c6684e9] Nou of het veilig is om die eraf te halen. Omdat er nergens staat met hoeveel het voltage wordt verhoogd en ik geen zin heb om de boel te mollen... :sad:
Link naar reactie
[quote:16fca34682] Op 13-04-2002 21:59 schreef BA: Dat kan natuurlijk ook, dat werd vroeger wel eens gedaan omdat PC's niet vanaf cdrom's willen booten. Tegenwoordig kunnen ze dat allemaal, dus is zo'n floppy nu eigenlijk overbodig :smile: [/quote:16fca34682] Nog een vraagje als ik de volgende partities heb: (40GB Maxtror ATA133) 5 GB Windows; 5 GB Overige; 7,5 GB Spelletjes; 7,5 GB Programma's; 15 GB Multimedia. En ik maak een ghost van de partitie Windows op het moment dat alle drivers er in staan, maar er nog geen progamma's geinstalleert zijn en ik zet de backup terug op het moment dat ik 10 progamma's heb geinstallert (op de partitie progamma's) dan blijven de progamma's dus gewoon staan, maar dan is het configuratie scherm toch leeg? Dat is toch niet echt handig en onoverzichtelijk. Als ik gelijk heb wat kun je er dan aan doen? Greetz Marcel
Link naar reactie
je installeert eerst windows met alle drivers enz. (maar niets op je andere partities) dan maak je een image van windows (c:) daarna ga je proggies installeren (Staroffice enz) die proggies komen op de daarvoor bestemde partitie,maar ze installeren allerhande dll's, registry entries, blahblah op c: daarom zul je op zeker moment een image moeten maken van zowel de windows als van de programma's partitie (anders moet je nl al die progs weer opnieuw installeren als je je eerste image terugzeg)
Link naar reactie
[quote:39cef2808f] Op 14-04-2002 1:05 schreef BA: Mja, ik gok dat hij niet superveel hoger gaat, misschien 2.2V of zo, als je CPU op 2.0V draait. Meestal gaan ze hooguit 10% hoger. Dat zou met jou CPU volgens mij moeten kunnen, als je koeling in orde is :smile: [/quote:39cef2808f] Ik heb hier het boekje: [quote:39cef2808f]3. Voltage Input/Output Selection (VIO) This jumper allows you to select the voltage supplied to the DRAM, chipset and AGP WARNING! Using a higher voltage (Test setting) may help when overclocking but may result in a shortening of your computer component's life. Use default setting[/quote:39cef2808f] Ik kan hier dus kiezen uit Default en Test... Wat ik vaag vind is dat er staat "... allows you to select..." terwijl ik nergens iets kan vinden over kiezen van voltage... :???: Dan staat er nog een opmerking over OCen: [quote:39cef2808f]Voltage Regulator Output Selection (VID) is not needed for the Pentium II/Celeron processor because it sends a VID signal directly to the onboard power controller[/quote:39cef2808f] Heeft het uberhaupt wel zin om het voltage te verhogen. Of krijgen het geheugen, chipset en AGP in ieder geval wel een hogere spanning?
Link naar reactie
Ik had je reply helemaal niet gezien :smile: Met die jumper schroef je dus de VIO omhoog. Je CPU krijgt er niet meer stroom van, maar je geheugen en AGP poort idd wel :smile: Vaak wil het geheugen wel iets hoger als je er meer voltage op zet. Als ik de rest eens lees, dan kan je met jou mobo niet het voltage van de CPU verhogen :sad: Het VID signaal wat de CPU geeft geeft alleen het default voltage aan, hij zal dus niet hoger gaan, als je dat nergens anders kan instellen :sad:
Link naar reactie
bril nodig BA??? :grin: naja ik zal het wel eens proberen, maar het zal wel niet helpen... :sad: Begrijp ik goed dat de cpu ook meteen het voltage van het geheugen enzo bepaalt? Het is wel jammer, want ik had gehoopt er nog wat meer uit te kunnen slepen omdat ik deze pc nog wel ff ga houden... blijft over het opvoeren van de videokaart :smile:
Link naar reactie
[quote:59f09a9bfa] Op 17-04-2002 14:00 schreef Eddey: bril nodig BA??? :grin: naja ik zal het wel eens proberen, maar het zal wel niet helpen... :sad: Begrijp ik goed dat de cpu ook meteen het voltage van het geheugen enzo bepaalt? Het is wel jammer, want ik had gehoopt er nog wat meer uit te kunnen slepen omdat ik deze pc nog wel ff ga houden... blijft over het opvoeren van de videokaart :smile: [/quote:59f09a9bfa] De laatste keer bij medische keuring kon ik het allerondersre rijtje letters van die voorleeskaart lezen, een bril zal ik dus wel niet nodig hebben :wink: De CPU bepaalt niet het voltage voor alles, alleen voor zichzelf (aso :smile:
Link naar reactie
Ow dus er is toch een verschil tussen VIO en VID :smile: Ik dacht dat ze een typefout hadden gemaakt (of ik een bril nodig had omdat ik de O voor een D aanzag :grin: )... Maar dan kan ik het toch wel proberen lijkt me? Het voltage van de proc gaat dan niet omhoog, maar dat van het geheugen enz. wel begrijp ik. Dus als dat de bottleneck is qua stabiliteit zou ik nog wat hoger kunnen komen. Is dat een risico, die hogere spanning (voor geheugen, videokaart, chipset)???
Link naar reactie
Je kan het altijd proberen :smile: Vaak gaan ze bij verhoging naar 3.45V oid, terwijl voor geheugenmodules een afwijking van 10% mogelijk is (conform de JEDEC standaard) verder hebben andere onderdelenvaak niet zo veel last van 3.45V, pas als je over de 3.5V heen gaat dan loop je risico, hoewel dat ook vaak probleemloos gaat.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...