Ga naar inhoud

PC werkt plots vertragend na selecteren van files in XP


Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs een P4 1.9Ghz 512DDR computer gekocht.Het moederbord is een Asus P4S333.Ik draai er Windows XP Pro op.En heb het volgende probleem:Regelmatig gebeurd het(bijna dagelijks een keer) dat mijn PC plots vertragend begint te werken, iedere muisklik wat ik dan doe heeft zeker 15 sec vertraging.Het gaat pas over na een reset van de PC.Het ontstaat in verschillende programma's maar dus telkens als ik meerdere files aan het selecteren ben(blauw klikken), dat dan plots alles begint vertragend te reageren.Alleen dus bij het selecteren van files komt het plots voor.Ik heb al alle laatste nieuwe drivers geupdate en Windows XP telkens geupdate, ik heb mijn Norton Virus scanner al eens uitgezet maar dat lost allemaal niks op.Zijn er nog mensen die dit probleem ooit hebben gehad want ik raak er maar niet vanaf.
Link naar reactie
Dat gebeurd dus op onregelmatige tijdstippen, soms al na 10 minuten en soms na een paar uur.Soms zijn er dagen dat hij het helemaal niet doet.Het is echt enorm raar en ik denk dat het probleem heel moeilijk te achterhalen gaat zijn.En dus als hij zo traag werkt en ik doe dan een reset dan is alles weer terug normaal.
Link naar reactie
Dat probleem doet zich al van toen ik hem kocht voor.Ik heb in die tussentijd nog eens een volledige nieuwe installatie gedaan.Ik heb ook een week Windows ME gedraaid en in die week tijd heeft hij dat probleem niet gehad.Dus zou het toch echt iets met XP te maken moeten hebben denk ik.Maar ja, het is ook al gebeurd dat ikhet een week niet gehad heb in XP en dan duikt het plots weer terug op.
Link naar reactie
Ik denk ook dat je de problemen moet zoeken bij DirectCD. deactiveer in ieder geval het XP brand programma (ff zoeken bij google ik vermoed dat er wel wat staat bij http://www.tweakxp.com oh wacht, er waren ooit 100 tips op de C!T site, zitten wel een paar nuttige tussen :wink: ), zoek de laatste update voor directcd, of desnoods uninstall het eens een tijdje. En de firewall, heb je die van XP ook aanstaan? Daar een update voor gehaald voor XP?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...