Ga naar inhoud

Geluidsignaal uitzetten


Aanbevolen berichten

Wij hebben vandaag een nieuwe Siemens inbouw wasmachine gekocht type WI14S440EU Er zit een geluidsignaal op voor einde programma. Is het mogelijk dit geluid uit te zetten? In gebruiksaanwijzing staat hoe je geluidsniveau kunt veranderen,dus dacht hem op \"0\" te zetten, maar dat lukt me niet. Alvast bedankt.
Link naar reactie
  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Goedemorgen, Lukt het wel om het geluid zachter te zetten, maar niet helemaal uit? Of lukt het gewoon helemaal niet om het geluidsniveau te veranderen? Het veranderen van het geluidsniveau is inderdaad alleen mogelijk door een aantal toetsen of combinaties van toetsen in te drukken of ingedrukt te hóuden, zoals in de beschrijving aangegeven staat. Het moeilijke hieraan is dat als er bijvoorbeeld staat \"Houdt druk de toets .. en toets.. tegelijk in en draai de knop op stand..\", dan moeten ze ook écht gelijk worden ingedrukt, de electronica kijkt erg nauw. Na een paar keer proberen lukt het over het algemeen dan wel. Succes. René de Meijer Gigaparts.nl
Link naar reactie
Hallo René, Allereerst bedankt voor de snelle reactie. Het lukt ons dus helemaal niet om volgens de gebruiksaanwijzing het geluidsniveau te veranderen. Hij pakt het gewoon niet. Ik weet ook niet of het dan op nul gezet kan worden of alleen harder of zachter. Nu heeft mijn man het idee om het signaalapparaatje op te zoeken en de draadjes door te knippen. Maar dat idee vind ik nogal eng! Je zal maar het verkeerde draadje pakken.... Graag advies... Monique
Link naar reactie
Hoi Monique, Nou dat draadjes doorknippen zou ik maar niet doen. Buiten het feit dat het het verkeerde draadje wel eens kon zijn (net als in de film...de blauwe of de rode...), denk aan de fabrieksgarantie. Deze komt direct te vervallen!!! Wil je het exacte E-nr. eens geven van de sticker aan de binnenzijde van de deur, dan zal ik kijken of ik nog wat kan vinden. René Gigaparts.nl
Link naar reactie
Ja, over dat draadje ben ik het roerend eens! De mannen bij mij thuis zijn erg technisch en soms erg rigoureus.... Ga het E nr zo opzoeken, wasmachine draait nu. We hadden hem ingebouwd en vergeten het nr op achterkant te noteren, maar als het aan de binnenkant deur staat ga ik daar even kijken. Ik heb het ook nodig voor degarantie. Je hoort over 20 min. ( volgens de machine)
Link naar reactie
Hoi Monique, Ik heb een afbeelding gemaakt en probeer het uit te leggen. [img]http://www.gigaparts.nl/images/signaaluitzetten_SiemensWI14.jpg[/img] Zet de machine uit (op 0), draai 1 stap naar rechts. Houdt vervolgens de knop \\\"vuiltegraad\\\" in gedrukt (rood op tekening) en draai knop nóg een stap verder naar rechts. Als in het display een 3 (of2) verschijnt, dan pas knop \\\"vuiltegraad\\\" los laten. Met de rechtse knop onder display (blauw op tekening) kun je nu het toetssignaal instellen. Draai de knop nog een stap naar rechts en je kunt alle overige signalen instellen van 0 tot 4. Belangrijk is om de rode knop op de tekening vást te houden tot er een cijfertje in het display verschijnt. Ik hoop dat het lukt. René Gigaparts.nl
Link naar reactie
YESS!!!!!! Gelukt! Met jouw tekening erbij welke toetsen we moesten hebben was het meteen duidelijk. Had steeds de linker van de 3 knoppen onder de display ( de graden knop) ipv de vuilknop helemaal links. Was niet echt duidelijk in de tekening van het boekje. Heel simpel en hij staat nu op \\\"0\\\" Lekker rustig, nu kan ie ook \\\'s nachts aan Heel erg bedankt voor de moeite :) Monique
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 6 maanden later...
  • 5 maanden later...
  • 1 maand later...
Hallo bij mij zit er ook een geluidsignaal op voor eind van programma. Ik krijg het geluid ook niet uit vindt het niet goed beschreven staan in het boekje het lukt me niet kunt u het mij eens goed uitleggen. want in het boekje staat niet duidelijk welke druk knop ik moet hebben. type wm 14c441nl/08 FD 880960168 ik ben in afwachting op u reactie
Link naar reactie
@ Mieke: De geluid signalering bestaat uit 2 delen, je moet ze dus beiden instellen. Volgens de handleiding, blz 5: - Draai de programma knop van Uit naar Wit/Bont 30, het display word nu verlicht. - Druk de knop onder de indictie lampjes van de centrifuge snelheid in en hou deze vast, draai de programma knop nu naar Wit/Bont 40. - Laat de knop los en pas nu het volume (voor de bediening) aan met de knop onder het display. - Draai de programma knop naar Wit/Bont 60. - Pas nu het volume (voor de programma signalering) aan met de de knop onder het display. - Draai de programma knop terug naar de Uit stand.
Link naar reactie
@ Onbekend, Volgens mij is het type nummer onjuist en moet het zijn WM14[B]E[/B]441nl ipv [B]C[/B]. Volgens de handleiding, blz 5: - Draai de programma knop van Uit naar Wit/Bont, het display word nu verlicht. - Druk de knop midden onder het display (T/min) in en hou deze vast, draai de programma knop nu naar Intensief. - Laat de knop los en pas nu het volume (voor de bediening) aan met de knop rechts onder het display (Klaar in). - Draai de programma knop naar Bont eco. - Pas nu het volume (voor de programma signalering) aan met de knop rechts onder het display (Klaar in) - Draai de programma knop terug naar de Uit stand.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
  • 8 maanden later...
  • 3 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...