Ga naar inhoud

Tabel in frontpage


Aanbevolen berichten

Ik heb een simpele website gemaakt in Frontpage. Hij werkt op zich goed. Als ik echter een andere bladzijde oproep zie ik het plaatje een stukje verschuiven en dat vind ik niet mooi. Ik probeer dit dus te corrigeren, maar ik loop tegen iets vreemds aan. Elke pagina is opgebouwd uit een tabel van 1000 x 1000 pc. Ik heb 3 rijen, de bovenste 150 pc hoog voor het logo, de tweede 25 pc hoog voor de naam van de bladzijde.\r\nDe onderste rij is verdeeld in 2 of 3 kolommen.\r\nZoals al gezegd geef ik de tabel een hoogte van 1000 pc\r\nDe bovenste cel geef ik een hoogte van 150pc, de tweede rij van 25 pc. Ik heb zorgvuldig gekeken dat voor de onderste rij 2 of 3 cellen (die een hoogte zal hebben van 1000-25-150) nergens hoogte wordt ingevoerd.\r\nOp alle bladzijden staat de smalle rij met hoogte 25 ingesteld, maar zowel bij het ontwerp als bij het voorbeeld, als op internet zie ik hoogteverschillen. Als ik in het ontwerp deze hoogte aanpas naar 10 of 50 pc, kan ik het cijfer wel invoeren, maar zie ik geen verschil. Rara hoe kan dat?
Link naar reactie
Nog even een aanvulling\nop alle bladzijden staat de hoogte van die rij ingesteld op 25 px. Op de ene blz ziet de rij er hoger uit dan op de andere. Op die bladzijde waar de rij duideliik hoger is kan ik hem wel nog hoger maken, maar niet minder hoog. Op de bladzijden waar de rij laag is kan ik hem nog lager maken als ik zou willen. Het lijkt alsof er een minimum hoogte staat ingesteld. Dat geldt overigens enkel voor deze rij. de andere rijen kan ik wel minder hoog maken.
Link naar reactie
Waar je nu tegenaan loopt is het nadeel van een (verouderde) wysiwyg-editor te gebruiken zonder zelf enige kennis te hebben. Zolang het werkt, is het mooi ;-)\n\nWat bedoel je met pc in je 1e post?\n\nHeb je een adres waar we kunnen kijken, want uit je verhaal kan ik niet veel opmaken. Zonder code is het sowieso lastig. Kennelijk is er \'iets\' wat er (op de achtergrond) voor zorgt dat het resultaat verschilt op pagina\'s.
Link naar reactie
pc moet px zijn, letters zijn ook zo verdomde klein voor een oude vent als ik (68) Ik loop inderdaad tegen heel vreemde dingen aan. Als een cel vreemd werkt, heb ik hem weggehaald en weer aangemaakt. Inmiddels blijft het beeld op de verschillende bladzijden nu staan en verspringt niet meer. Zo ben ik ook weer uren bezig geweest met het logo in de eerste rii van elke pagina. logo is 700 px breed en 111 px hoog. Oorspronkelijk had ik een laag gemaakt van zeg 800 x 15 px en daarin het logo geplaatst. Het logo nogeens vastgezet of 700 x 111 px en de laag via plaatsing gezet op 150 px van links, 10 px van boven, 700 px breed en 111 px hoog. Het logo zou de laag dus geheel moeten vullen, maar dat deed hij niet. Laag gecontroleerd, die staat goed. Logo gecontroleerd, dat staat ook goed. Hoe kan het dan dat de laag wel een hoogte van 111 aangeeft, maar in werkelijkheid iets van 150 px is. Op de ene blz is het goed, op de anderen niet. Als je dus van de ene blz op de andere springt, verspringt het logo.\n\nTenslotte, logo en laag weggehaald. Nieuwe laag gemaakt op de juiste plaats met breedte 700 px en 111 px hoog. Vervolgens logo erin en nu staat alles keurig hetzelfde. Jullie hebben gelijk dat FP geen goed programma is, maar als je een keer in de 5 jaar een website maakt, kun je er geen studie van maken. Ik heb dreamweaver, programma in Engels, boek in Nederlands. Ik ben er een paar uur mee bezig geweest, maar kon nog geen begin vinden. Misschien dat ik er nog eens een paar uur aan moet besteden, nu de site werkt.
Link naar reactie
Of het een goed idee is om als alternatief voor FP met Dreamweaver te beginnen....\nDreamweaver biedt zoveel mogelijkheden dat je door de bomen het bos mogelijk niet ziet. Daarnaast heeft ook DW het nadeel dat je het als wysiwyg-editor kunt gebruiken, waardoor je nog steeds geen idee hebt wat er achter de schermen gebeurt. Waardoor je dus mogelijk weer voor zulke verrassingen als deze komt te staan.\nHeb ooit, vorige eeuw, ook met FP een site gemaakt. Volgens mij kwam daar ook nog de nodige extra code mee vanuit FP. Maakt het er allemaal niet makkelijker/duidelijker op. \nIk begrijp best dat als je 1x in de 5 jaar een website maakt, je je niet wilt verdiepen in alle ins en outs van het ontwerpen/maken van een site. Maar misschien is het dan handiger om te kijken naar kant en klare oplossingen als Joomla!, Wordpress en/of Drupal. Ook daarbij opgemerkt dat de (gratis) pakketten veel te bieden hebben en je enige tijd bezig bent om te achterhalen wat kan/hoe het werkt.\n\nT.a.v. je probleem: als je logo 700x111 is, zou ik een iets bredere ruimte \'reserveren\'. Dit heeft te maken met \"margin\" en \"padding\". 800x150 zou dan wel voldoende moeten zijn.\n\nAls je een internetadres geeft, had er vast wel iemand willen kijken of er een verklaring te vinden is waarom het niet werkte.
Link naar reactie
[QUOTE=spaansebrabander;654500]Ik heb nog ergens een probleem dat een laag die ergens in het midden staat toch op positie van links - x px staat, terwijl de laag die erboven staat op + .... staat.[/QUOTE]\r\nWaar dan? Termen als \'ergens\' is vrij ruim ;-)\r\nWat bedoel je met laag?\r\n\r\nWat me opvalt is dat je opmaak per pagina in ieder geval niet gelijk is.\r\nZo heb je onder homepage extra \'ruimte\' door het gebruik van

(in je (bron)code). Bij accommodatie staat de lijn direct boven/onder het woord.\r\nVerder heb je daar nog een hele zooi spaties staan voor het woord homepage.\r\n\r\nBij contact missen de lijnen aan de linker- en rechterkant van het middengedeelte. Mist een \'border\' in je code.\r\n\r\nIn de broncode zie ik meer (kleine) verschillen.\r\nAls je een site opzet, maak gebruik van 1 sjabloon/standaardpagina en gebruik dat om nieuwe pagina\'s te maken. Dan is in ieder geval de basis voor alle pagina\'s hetzelfde.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Als dit [URL=\"http://www.petanqueclubvacansoleil.nl/\"]de website[/URL] is die je aan het maken bent, dan moet ik zeggen dat het er lekker strak uit ziet ondanks de problemen die je aangeeft.\nMaak de Cashe op je Computer en je browsers eens leeg want ik zie in zowel IE en Chrome een prima gemaakte website.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...